ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در همایش مشارکت حداکثری که با حضور دانش آموزان و رای اولی های استان در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، برگزار شد، خاطر نشان کرد: انتخابات در هر کشوری به عنوان رویدادی سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این پدیده مظهر اقتدار ملت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مردم تاکنون در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان نظام بوده اند،  افزود: از ابتدای انقلاب در هر فرصتی که استکبار جهانی به دنبال دسیسه چینی بود، مردم با انسجام خود توطئه های آنها را خنثی کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی در انتخابات، مشارکت حداکثری است،  تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی دشمنان از هر حربه تبلیغاتی برای مشارکت حداقلی مردم استفاده می کنند اما،  بدون شک مردم با بصیرت بیش از هر زمان دیگری برای دفاع از آرمان های شهدا و امام شهدا در دوم اسفندماه حضوری پر رنگ و حماسی خواهند داشت.

 وی افزود: همه تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم در فضایی امن در استان مهیا است تا مردم با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدیدعهد کنند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، رویارویی مستقیم با آمریکا است

رییس کل دادگستری استان، حجت الاسلام اسدالله جعفری نیز در این همایش با بیان اینکه مشارکت حداکثری نوعی رویارویی مستقیم با آمریکا است خاطر نشان کرد: اگرچه فرزندان این مرز و بوم با انهدام پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد و حضور شکوهمند مردم در جشن انقلاب با استکبار جهانی وارد مبارزه شدند ولی این بار ملت با بصیرت ایران با حضور در انتخابات دوم اسفند به رویارویی مستقیم می روند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نه تنها میدان معارفه نیروهای شاخص، توانمند و انقلابی است، افزود: انتخابات عرصه رقابت در چهارچوب قانون است به گونه ای که فضای تبلیغاتی نامزدهای مجلس آینده باید فارغ از تخریب، تطمیع و تشویش باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات عرصه عهد با شهدا نیز است و رقابت نامزدها نوید دهنده یک انتخابات سالم است زیراکه مشارکت حماسی مردم این رسالت را به اتمام خواهد رساند.

این همایش با مشارکت اداره کل آموزش و پروش، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سازمان صنعت و معدن تجارت استان خراسان شمالی با هدف تبیین اهمیت حضور مردم در خلق حماسه سیاسی در بجنورد برگزار شد.

حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند افزود: تمامی پیش بینی ها برای برگزاری انتخابات در استان انجام شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.