هادی زارعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است.  

وی افزود: مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان، از زمان حضور در استان، بررسی موضوع را به تعویق انداخته است و در این مدت پیگیری های متعدد ما به ۲ هفته بعد موکول شد که این ۲ هفته‌ها همچنان یافته و گویا پایانی ندارد.

وی گفت: یکی دیگر از تعهدات راه و شهرسازی در قبال گلستان شهر بجنورد، واگذاری ۱۰ درصد از زمین های مسکونی فازهای یک و ۲ و سه گلستانشهر در راستای کمک به شهرداری بود اما این وعده هم عملی نشده است.

زارعی اظهار داشت: شهرداری در انجام خدمات به گلستان شهر با مشکل اعتباری روبه رو است، اگر زمین ها اختصاص داده شود، از محل فروش آن می توان نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کرد اما راه و شهرسازی اعلام کرده است که واگذاری آن، منوط به اخذ مجوزهای لازم است.

وی گفت: انجام تعهدات راه و شهرسازی استان در قبال گلستان شهر، از مرکز هم پیگیری شده است اما سازمان ملی مسکن می گوید از استان پیگیری شود و در استان هم مدیرکل راه و شهرسازی هنوز پاسخی نداده است.  

شهردار بجنورد افزود: سهم شهرداری از ۱۰ درصد از زمین های مسکونی گلستان شهر، ۱۷ هکتار زمین است.  

زارعی با بیان اینکه مشکلات به استاندار خراسان شمالی نیز منعکس شده و قرار است در نشست کمیسیون ماده ۵، مطرح و بررسی شود، گفت: موضوع انجام تعهدات راه و شهرسازی، به عناوین مختلف پاس کاری شده است و در این مدت،  چیزی دست ما را نگرفته است.  

شهردار بجنورد اظهار داشت: اکنون شهرداری نسبت به زباله برداری و خدمات رفت و روب در گلستان شهر اقدام می کند اما دیگر قادر به تامین هزینه های این امر نیست و به ناچار، این خدمات در این مجموعه مسکونی،  متوقف خواهد شد.  

گلستان شهر، بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی است که اکنون ۲۰ هزار نفر در آن ساکن هستند. مدیریت این مجموعه مسکونی پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی، حدود ۱۰ ماه پیش به شهرداری بجنورد واگذار شد.

شهرداری بجنورد به گفته مدیرانش، خارج از حوزه وظایف خود نسبت به زباله برداری در این مجموعه مسکونی اقدام می کند و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر گلستان شهر به بجنورد فعال است اما برخی نواقص همچون معابر نامناسب، وضعیت جداول و فضای سبز سبب نارضایی ساکنان شده است.

جواد عمادیان فر، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این باره گفت: پیگیری ها برای انجام تعهدات این اداره کل در حال انجام است و مدیرکل نیز در این زمینه از وزارت مربوط پیگیر است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.