مهری هاشمی دوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت وزش تندباد ثبت شده در ایستگاه سیساب شهرستان بجنورد، ۵۴ کیلومتر بر ساعت و در شهر فاروج نیز ۶۸.۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی درباره کاهش دمای هوای استان در شب گذشته نیز افزود: دیشب کمینه دمای کوسه در شهرستان شیروان، به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان بود و نسبت به شب ماقبل، پنج درجه کاهش دما داشته است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: مردم شهر بجنورد هم کاهش ۶ درجه ای دمای هوا را تجربه کردند و دیشب دمای هوای این شهر به هفت درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

هاشمی با بیان اینکه قریب به اتفاق ایستگاه های هواشناسی استان، شب گذشته دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده اند، گفت: کمینه دمای هوا در ایستگاه مهمانک منفی ۹، شیروان و اسفراین منفی ۷، جاجرم و فاروج منفی ۶ درجه گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی  افزود: علیرغم خروج سامانه بارشی و پایان فعالیت آن در استان، پیش بینی می شود امشب دمای هوا در نقاط مختلف استان نسبت به شب گذشته، ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش یابد.   

بارش برف که از دوشنبه شب در خراسان شمالی آغاز شده بود تا سه شنبه شب به صورت پراکنده ادامه داشت.   

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۳۴۴ هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی است.

این استان در حدفاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.