سرهنگ مهدی کیوان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر کولاک شدید باعث مسدود شدن راه ارتباطی در گردنه بیو در محور بجنورد - شوقان (جاجرم) و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد - اسفراین شده است.

وی افزود: همچنین کولاک شدید که از دیشب در محورهای استان آغاز شده، باعث ایجاد بادروبه و کاهش دید شدید رانندگان در محورهای ارتباطی شده است.

سرهنگ کیوان نژاد خاطرنشان کرد: استمرار کولاک و باد شدید، که برف ها را به سطح جاده می آورد باعث شده با وجود شن و نمک پاشی در سطح جاده، تردد خودروها با مشکل روبه رو باشد.  

وی اظهار داشت: از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی منطقه را دارند تقاضا می شود سفر خود را تا باز شدن محورهای اعلام شده به تاخیر بیندازند تا دچار مشکل نشوند و در صورت ضرورت سفر نیز حتماً رعایت نکات ایمنی را کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بارش برف که از صبح روز یکشنبه بیشتر مناطق خراسان شمالی را در برگرفته بود تا نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه ادامه داشت.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.