کوروش خسرویار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده قرار بود این مسابقات ۱۸ بهمن ماه در بجنورد برگزار شود که به دلیل همزمانی با مسابقات جام جایزه بزرگ جود که از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه در مشهد برگزار می شود به درخواست تیم های حاضر در لیگ به تاخیر افتاد.

برخی از ورزشکاران کوراش در مسابقات جایزه بزرگ هم مسابقه می دهند.

وی افزود: این در حالی است که پیش از این قرار بود مسابقات جام جایزه بزرگ جودو هم از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار شود که این مسابقات هم با تاخیر برگزار می شود.

خسرویار در رابطه با زمان دقیق مسابقات لیگ گفت: قرار است در جلسه ای با تیم های حاضر در لیگ زمان برگزاری مسابقات مشخص شود ولی به احتمال زیاد این مسابقات اوایل اسفندماه خواهد بود.

وی در خصوص حضور تیم اترک خراسان شمالی در لیگ برتر کوراش نیز اظهار داشت: در حال حاضر ورودی حضور اترک در لیگ پرداخت شده ولی هنوز وضعیت شرکت این تیم مشخص نیست.

دبیر انجمن کوراش کشور افزود: هنوز قرارداد بازیکنان این تیم منعقد نشده و صحبت هایی مبنی بر حضور تیم سوم و چهارم کوراش خراسان شمالی به دلیل محدودیت منابع مالی در این مسابقات مطرح است که قرارداد همان ها نیز آماده نیست.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به اینکه میزبانی این مسابقات نیز با خراسان شمالی است به عنوان یکی از استان های مطرح در کوراش کشور توقع می رود با بهترین بازیکنان در مسابقات حضور یابد زیراکه با وجود این همه قهرمانان ملی و آسیایی و جهانی کوراش در این استان شرکت تیم های رده پایین در لیگ برتر در شان این استان نیست.

خسرویار یادآور شد: مسابقات لیگ برتر تا امروز با حضور تیم های فولاد اسفراین، صنایع بافت شادلون خراسان رضوی، سنگ بهاری مازندران، بیمه کوثر تهران و عقاب نیروی هوایی تهران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور افزون بر ۱۰۰ کوراشکار در این دوره از مسابقات،  افزود: بر این اساس هر تیم در هفت وزن مختلف امکان رقابت داشته و در هر وزن ۲ تا سه نفر شرکت کننده خواهد داشت.

به گفته وی تیم های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در تیرماه سال ۹۹ به مسابقات باشگاه های جهان که در هند برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

استان خراسان شمالی به دلیل محبوبیت و رواج کشتی سنتی باچوخه، که فنون آن شباهت زیادی با رشته های رزمی دارد، خاستگاه کوراش و جودو محسوب می شود و اکنون افزون بر هزار و ۳۰۰ نفر در این استان در این ۲ رشته ورزشی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.