سیاوش وحدت روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدماتی مانند آب و برق، گاز و شبکه مخابرات در شهرک های صنعتی این استان ارائه شده  و فقط شبکه مخابرات شهرک شماره ۳ بجنورد هنوز راه اندازی نشده است.

وی از تکمیل شدن تمام خدمات زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد نیز خبر داد و اظهار داشت: ساخت معابر از اموری است که با افزایش تعداد واحدهای صنعتی و تخریب معابر قدیمی انجام می شود و هم اکنون نیز ۳ قرارداد برای تکمیل و ساخت معابر در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک شماره ۳ بجنورد و بخش صنفی شهرک بیدک منعقد شده است و بزودی کارهای عمرانی در این نقاط آغاز می شود.

وی با بیان این که ۶۰ درصد از اعتبارات جاری شرکت شهرک های خراسان شمالی به تامین زیرساخت های شهرک ها اختصاص دارد،  اظهار داشت: ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی و استانی شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز هر سال به تامین زیرساخت ها اختصاص دارد  و با توجه به همین امر با افزایش تعداد واحد ها، شهرک ها و نواحی صنعتی ساخت وساز و تامین زیرساخت ها هر سال در حال اجرا و تعطیل ناپذیر است.

وحدت با بیان این که امسال ۱۱ هکتار زمین صنعتی در شهرک ها واگذار شده است اظهار داشت: سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی با توجه به این که سرمایه گذار دغدغه تامین زیرساخت ها را ندارد با استقبال مواجه است.

وی با بیان این که ۱۱ واحد صنعتی در شهرک های این استان تولیدات خود را صادر می کنند اظهار داشت:امسال صادرات صنایع کوچک خراسان شمالی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسید.

وی عمده صادرات صنایع کوچک این استان را پلاستیک، مصالح ساختمانی، گرانول،  چیپس میوه و فرش و گلیم عنوان کرد و افزود: این محصولات به کشورهای هدف عراق، ترکمنستان، امارات، اقلیم کردستان و افغانستان صادر شده است.

تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسید.
خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری ۲۷۸ واحد کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.