مسوول هیات منتظران مهدی (عج) سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام به صورت خودجوش در ۴۲ موکب حضرت زهرا (س) در شهرهای مختلف کشور انجام شد که بجنورد یکی از آنها است.
وحید سایبی افزود: در این حرکت مردمی، در مجموع اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای پخت آش در این ۴۲ شهر هزینه شد که سهم خراسان شمالی از این رقم بیش از ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.
وی یادآور شد: تمامی هماهنگی های مربوط به این برنامه توسط جمعی از مردان هیاتی و برنامه های مربوط به پخت آش اعم از پاک کردن سبزی و حبوبات و پخت توسط جمعی از بانوان انجام گرفت.
سایبی خاطرنشان کرد: موکب حضرت زهرا و هیات منتظران مهدی (ع) از سه سال قبل تا کنون هر ساله در محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) بجنورد این برنامه را اجرا می کند.
وی اظهار داشت: برای فردا نیز این هیات توزیع ۲ هزار وعده غذای گرم را در محل استقرار هیات، روبه روی مسجد امام حسن مجتبی (ع) اجرا خواهد کرد.
امروز حدود ۴۰ نفر از هنرمندان خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز خراسان شمالی نیز به کتابت احادیث، اشعار و روایات حضرت فاطمه (س) پرداختند و تعزیه فاطمی نیز از امروز در تماشاخانه شمس بجنورد آغاز شد که تا پایان دهه فاطمیه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.