محمدعلی شجاعی، شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار داشت: برگزاری بدون مشکل و بی‌نقص این مسابقات، همه مهمانان این رویداد ورزشی را راضی کرد و آنان با مشاهده این امنیت و آرامش، به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران، این پیام را به کشورهای خود خواهند برد.

وی با بزرگداشت یاد سردار سپهبد شهید سلیمانی، افزود: ادای احترام نمایندگان ورزشی ۲۰ کشور حاضر در این مسابقات به تمثال سردار دلها و نیز شهدای مقاومت، اثبات کرد که این سردار شهید سلیمانی و شهید مهندس ابومهدی نه تنها به ایران و منطقه خاورمیانه که به همه ملت های آزادی خواه جهان تعلق دارند.

به زودی پرچم کشتی پهلوانی در المپیک برافراشته می‌شود

رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در این آیین گفت: در این چند روز شاهد هدیه ارزش های معنوی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به جوانان جهان بودیم.

محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: ورزش زورخانه ای رشته ای ریشه دار با سابقه ۳ هزار ساله است که با تاثیر از فرهنگ ایران اسلامی در حال گسترش در سراسر جهان است.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهای بین المللی بدون بازخورد نخواهد بود زیرا به زودی شاهد به اهتزار درآمدن پرچم این رشته در مسابقات المپیک خواهیم بود.

مهرعلیزاده با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت و شهدای جانباخته سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بدون شک حضور ۹۵ ورزشکار از ۲۰ کشور خارجی، پاسخی کوبنده به تبلیغات منفی اسکتبار جهانی علیه ایران اسلامی بود.

در این مراسم، ورزشکاران ایرانی و خارجی هنگام دریافت مدال های خود به تمثال سردار شهید سلیمانی، شهدای مقاومت ادای احترام کرده و بدین وسیله یاد آن بزرگواران گرامی داشته شد.

آیین اختتامیه این مسابقات با حضور معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، محسن مهرعلیزاده و محمدرضا طالقانی، رییس اسبق فدراسیون کشتی برگزار شد و اجرای موسیقی حماسی و تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور از دیگر برنامه های اجرا شده در این آیین بود.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، از دوشنبه هفته جاری به مدت سه روز با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

علاوه بر ایران، ورزشکارانی از لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.