علی بیگ زاده، چهارشنبه در نشست هماهنگی این دوره از مسابقات اظهار داشت: برنامه ریزان افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات باید فضای عمومی حاکم بر کشور را مدنظر قرار داده و برنامه های این رویداد را به گونه ای طراحی کنند که در جریان این مسابقات، امور فرهنگی، به ویژه مباحث مربوط به شهید و شهادت و جایگاه ارزشمند شهدا و در راس آنان سردار شهید سلیمانی در بین مهمانان به درستی تبیین شود.
وی با تاکید بر نهایت استفاده از نیروهای بومی و پیشکسوتان ورزشی، خاطرنشان کرد: باید تمام امور قبل از روز مسابقه تمام شده باشد و هیچ کاری برای ظهر روز شنبه به بعد نداشته باشیم.
وی یادآور شد: باید با توجه به تجربه برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های جهان در استان، این مسابقات را به بهترین نحو و بدون نقص برگزار کنیم تا موجب شور و نشاط مهمانان و مردم استان فراهم شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست، یکی از خواسته های مهم ورزشکاران استان را حضور کشتی گیران بومی استان در تیم ملی جمهوری اسلامی دانست و گفت: ورزشکاران استان از استاندار، به عنوان دبیرکل فدراسیون جهانی، انتظار دارند هماهنگی لازم در این خصوص صورت گیرد.  
کوروش بهادری با اشاره به حضور ۱۰۰ ورزشکار خارجی در این دوره از مسابقات، گفت: این تعداد ورزشکار از ۲۳ کشور دنیا در این دوره از مسابقات حضور دارند.
بهادری از لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه، کامرون و ایران به عنوان کشورهای شرکت کننده در این مسابقات یاد کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ تیم آسیایی، ۷ تیم اروپایی و چهار تیم آفریقایی هستند.
وی افزود: این ورزشکاران در رشته های مختلف سنگ، کباده، میل سنگین، میل بازی، چرخ چمنی و چرخ تک نفره ورزش های زورخانه ای و نیز کشتی پهلوانی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی زمان پذیرش تیم ها را ۲۸ دی ماه و وزن کشی و کلینیک مربیان و داوران را ۲۹ دی ماه اعلام کرد و گفت: شروع مسابقات تیمی زورخانه ای و همزمان با آن مسابقات سنگ گیری، مسابقات تیمی هنرهای فردی کشتی و ادامه مسابقات در رشته هنرهای فردی و تیمی و سکوی رشته تیمی نیز ۳۰ دی ماه خواهد بود.
وی اظهار داشت: مسابقات کشتی پهلوانی و مهارت های فردی و ادامه مسابقات در رشته کشتی پهلوانی و مهارت های فردی و سکوی مهارت های فردی نیز اول بهمن ماه و مسابقات کشتی پهلوانی و فینال کشتی و اختتامیه سکوی کشتی پهلوانی  و آیین اختتامیه مسابقات دوم بهمن ماه است.
سرپرست فنی این مسابقات نیز یکی از دغدغه های اصلی برگزار کنندگان و مسئولان فنی این مسابقات در استان را حضور ورزشکاران بومی در تیم ایران، حتی در قالب وزن دوم دانست.
الیاس امیرآبادی گفت: حتی در صورتی که از نظر قانونی امکان حضور ورزشکاران بومی استان در تیم کشورمان مقدور نشد، انتظار داریم به عنوان حق میزبانی چند تن از مربیان و مرشدان استان به عنوان مربیان تیم های خارجی ابلاغ بگیرند.
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ۲۸ دی تا دوم بهمن ماه در سالن ورزشی دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.