مدیرکل پست خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۹۹۲ فقره مرسوله از این استان خارج و ۶۵۹ هزار و ۳۹۵ فقره مرسوله وارد استان شده است.

علی اکبر خانی، ترافیک صادره و وارده به ازای هر واحد پستی در آذرماه را به ترتیب چهار هزار و ۴۴۲ و ۲ هزار و ۷۳۶ فقره مرسوله دانست و گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۰۷ فقره مرسوله پستی توسط پست استان جا به جا شده بود.

وی افزود: هم اکنون پوشش مساحتی به ازای هر واحد پستی ۱۱۸ کیلومتر مربع و پوشش جمعیتی نیز به ازای هر واحد پستی سه هزار و ۵۸۱ نفر است.

مدیرکل پست خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۴۱ واحد پستی در استان فعال است، گفت: سرانه ترافیک جمعیت در استان در ۹ ماه سال جاری ۲.۱ نفر مرسوله است و سرانه ترافیک کارمند نیز رقم ۲۵ هزار و ۱۹۸ نفر را نشان می دهد.

خانی، دلیل کاهش ترافیک مرسولات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را خودپستچی‌گری برخی از ادارات و نهادها دانست و اظهار داشت: موازی کاری در ارائه خدمات پستی و کاهش ترافیک توزیع قبض مشترکان دستگاه های خدمات رسان از دیگر علل کاهش مرسوله های پستی است.

خراسان شمالی ۸۶۳ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.