به گزارش ایرنا، سردار سیلمانی، که همه او را حاج قاسم خطاب می کردند، با پر کشیدن خود، دل های مردم در سراسر ایران را ماتم زده و خروشان کرده است. 

مردم ولایت مدار دیار گنجینه فرهنگ ها از ترک، ترکمن، تات و فارس دیروز با شنیدن اقدام وحشیانه آمریکا در ترور سردار سیلمانی، به خروش آمده و در نقاط مختلف شهر و روستا مراسم عزاداری برپا می کنند.

حال و هوای فضای مجازی  با فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی خراسان شمالی، با شهادت سردار سیلمانی، دیگرگون شده است. 

کاربران شبکه های فضای مجازی در پیام رسان های مختلف به ترور سردار سلیمانی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند، اقشار مختلف با هشتک  « انتقام خون سردار سلیمانی» انتقام را مطالبه کرده اند. 

فضای مجازی در اینستاگرام، تلگرام و واتساپ مملو از پست های مختلف کاربران در واکنش به اقدام ددمنشانه آمریکا است، واکنش هایی از سر صداقت که بار دیگر خام بودن خیال آمریکا را به سخره گرفته است. 

کاربران در شبکه های مجازی با انتشار کلیپ و فیلم هایی از سخنان سردار شهید سلیمانی و با درج دلنوشته هایی، حضور وی در دفاع مقدس، مبارزه با داعش و تلاش در جبهه های مقاومت را بازخوانی کرده اند.

دل نوشته های کاربران در فضای مجازی و انتشار تصاویر سردار شهید، به صورت گسترده ای در حال تبادر است.  

علاوه بر فضای مجازی، آیین هایی که در شهر و روستاهای خراسان شمالی در حال برگزاری است، نشان از دلدادگی این مردم ولایت مدار به قاسم است. دلدادگی از سر صداقت که فریادی بر سر دشمن است.

شانه هایی که گریه، آنان را به لرزه انداخته نشان از این است که دشمن در ترور ددمنشانه، نه تنها سردار سیلمانی را از ایرانیان نگرفت، بلکه او را در دل ها ماندگار کرده است.

اشک هایی که از چشمان عزادار مرد و زن جاری است، حکایت از دل سپردگی به سرداری است که صادقانه گام برداشت و امنیت را به آزادی خواهان ارزانی داشت.

مراسم عزاداری در جای جای خراسان شمالی از روز گذشته در حال برگزاری است. مردم عزادار بجنورد، مرکز خراسان شمالی به صورت خودجوش، در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها، گرد آمده و مراسم بزرگداشت بر پا کرده اند تا نشان دهند که ادامه دهنده راه سردار هستند.

کسبه و بازاریان هم با محکوم کردن اقدام ددمنشانه آمریکا برای ترور سردار سیلمانی، بر مغازه ها، پرچم سیاه برافراشته و با برگزاری مراسم، به عزاداری پرداخته اند.

بازاریان در شهرهای مختلف خراسان شمالی با نصب بنرها و پارچه های سیاه، چهره خیابان ها و کوچه ها را سیاه پوش کرده و به سوگواری می پردازند.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری در روستاها هم در حال برگزاری است و اهالی این مناطق به صورت خودجوش، در حسینیه ها و مساجد تجمع کرده اند.

مردم اهل تسنن خراسان شمالی هم با برگزاری آیین های عزاداری، ارادت خود را به سردار دل ها نشان دادند.

برگزاری آیین عزاداری امشب هم در 26 مسجد اهل سنت شهرستان مرزی راز و جرگلان هم ادامه می یابد و مردم این شهرستان با حضور در این مراسم اعلام می کنند که خون سردار پایداری و مقاومت را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

دو ورزشکار خراسان شمالی هم مدال های خود را به سردار سلیمانی اهدا کردند 

پهلوان هادی قدیمی، مدال طلای مسابقات کشتی پهلوانی و همچنین الیاس اکبری برترین کوراش کار جهان در سال ۲۰۱۹، مدال طلا و نقره مسابقات جهانی کوراش در کشور کره جنوبی خود را به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردند. 

بامداد روز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.