یاکوس کریستوس شامگاه سه شنبه در گفتگو با برنامه شبکه تلویزیونی اترک خراسان شمالی با اشاره به اینکه رقابت های این رویداد ورزشی توسط بسیاری از کشورها و افراد در جهان دنبال می شود، اظهار داشت: این رویداد بین المللی به طور ویژه باعث ایجاد انگیزه بین ورزش‌دوستان خراسان شمالی خواهد شد که نتیجه آن کشف استعدادها و موفقیت های بین المللی برای ورزش این استان خواهد بود.  
وی دلیل حضور خود به ‌عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی را تأیید این مسابقات عنوان کرد و گفت: این تایید ماحصل مدیریت مطلوب تمامی مسوولان ورزشی کشور و استان است و امیدوارم این روند در استان ادامه داشته باشد.
وی افزود: استان خراسان شمالی، از حیث برگزاری این رویداد خاص است همانطور که فدراسیون کشتی ایران نیز دارای سابقه خوبی در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی این رشته است.
نماینده یونانی اتحادیه جهانی کشتی، به شباهت فرهنگ ایران و یونان از لحاظ قدمت تاریخی پرداخت و گفت: ایران و یونان دارای فرهنگی غنی هستند که می توان از این فرهنگ غنی برای توسعه سایر روابط نیز استفاده کرد.

عبدالمهدی نصیرزاده، رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی نیز با اشاره به حضور کشتی گیران شاخص گرجی و ارمنی در این رقابت ها گفت: غیبت کشتی گیران روس و آمریکا، خارج از اختیار فدارسیون کشتی بود، زیرا از یک سو کشتی گیران مطرح، رقابت های کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسائل فنی، تاکتیکی ناشی از آن را پیش رو دارند و از سوی دیگر پایان سال میلادی نیز در این خصوص بی تاثیر نبوده است.

ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان که از امروز با ورود تیم های شرکت کننده در بخش فرنگی آغاز شده تا ۲۹ آذر در بجنورد ادامه دارد.

طبق اعلام صورت گرفته در این رویداد بین المللی ورزشی علاوه بر تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی، سیناصنعت ایذه و گهرزمین سیرجان به عنوان نمایندگان کشتی ایران، ۵ تیم باشگاهی از کشورهای چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و هند در رشته های آزاد و فرنگی به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.