مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه در جریان بازدید از مدارس شبانه‌روزی عشایر شیروان اظهار داشت: فقر امکانات و نیز کوچ های پی در پی عشایر، تاثیر چندانی بر توفیق دانش آموزان عشایر نداشته و بسیاری از آنان با همین شرایط سخت، موفق به کسب رتبه های برتر کشوری نیز می شوند.

محمدرضا سیفی در عین حال از ترک تحصیل شماری از دانش آموزان عشایر ابراز تاسف کرد و با تاکید بر اهمیت علم آموزی و ارتقای سواد در عصر کنونی، گفت: باید تدبیری کرد تا فرزندان عشایر به عنوان قشر فعال کشور، از تحصیل باز نمانند و البته دولت های یازدهم و دوازدهم در این مسیر گام های ارزنده ای برداشته اند.

وی در خصوص تامین سرویس های بهداشتی سیار برای مدارس عشایری نیز گفت: در این خصوص اقدامات مطلوبی انجام شده و یا در دست انجام است.

در جریان بازدید مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از مدارس شبانه روزی خاتم الانبیای حسین آباد، کارآفرین سد بارزو و شهید رجایی لوجلی شیروان، ضمن بررسی مشکلات این مدارس، از خدمات عوامل اجرایی و معلمان این مدارس قدردانی کرد.

شیروان با هزار و ۳۳۳ دانش آموز عشایر، بیشترین تعداد دانش آموزان عشایر خراسان شمالی را دارد که در ۱۰۴ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و شبانه روزی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.