ارتشا، پولشویی،  اختلاس و تحصیل مال نامشروع تعدادی از مدیران خراسان شمالی از طریق توزیع قیر رایگان پرونده ای است که این روزها دامن برخی افراد را گرفته است.  گفته می شود در این رابطه تعداد مدیران و افراد دستگیر شده به ۷ نفر افزایش یافته است.

مسلم یاران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگیری افراد جدید در رابطه با قیر دولتی که در فضای مجازی مطرح است، صحت ندارد.

پیشتر، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفته بود: دو مدیر سابق و شماری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به اتهام اختلاس ۲۵ میلیارد ریال و همچنین ۱۱۱ میلیارد ریال و ۲۱۱ میلیون ریال  تحصیل پول نامشروع در زمینه نحوه توزیع قیر رایگان دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشته بود: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در بررسی نحوه توزیع قیر رایگان در استان مشخص شد در این حوزه و در یک فرایند پیچیده نوعی فساد مالی توسط تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است.  

وی از دیگر اتهام متهمان را ارتشا به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد.

وی گفته بود: با توجه به ماهیت جرایم ارتکابی و نیز ابعاد مختلف موضوع، متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان مرکزی بجنورد شده اند.  

به گفته رئیس کل دادگستری استان، در حال حاضر متهمان دو نفر از مدیران سابق استانی و چند نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند.  

این مقام قضایی خاطرنشان کرده بود: پرونده قضائی متشکل هم اکنون در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد و تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مطرح رسیدگی است.

جعفری عنوان کرده بود: ماهیت و ابعاد دقیق این پرونده همچنان در دست بررسی قرار دارد و تحقیقات تکمیلی تا روشن شدن همه زوایای احتمالی و شناسایی و دستگیری دیگر ایادی  مرتبط با ماجرا ادامه دارد و اخبار مکمل  متعاقبا اعلام خواهد شد.

با توجه به آنچه در فضای مجازی بازنشر می شود علاوه بر معاون سیاسی استاندار اسبق خراسان شمالی و مدیرکل اسبق امور شهری استانداری، از یک کارشناس استانداری و شهردار سابق حصار گرمخان به عنوان بازداشتی های این پرونده نام برده می شود.

سهمیه قیر به شهرهایی که بیش از پنجاه هزار نفر جمعیت دارند تعلق نمی گیرد اما،  شهرهای کوچک خراسان شمالی می توانند از ۱۰ هزار تن سهمیه قیر رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.