مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین روزانه تولید زباله تر در بجنورد در سال گذشته را ۱۳۳ تن اعلام کرد و گفت: این میزان در نیمه نخست امسال به ۱۳۶ تن در روز رسیده است.

روح الله عظیمی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۱۵ تن زباله خشک تولیدی شهروندان بجنورد جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به صدور کارت برای فعالیت ۴۱۹ زباله‌گرد در ۶ ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: بر این اساس ماهانه نسبت به تمدید و یا صدور کارت برای ۶۹ زباله گرد اقدام شده است.

وی یادآور شد: هم اینک در بجنورد حدود ۲۰۰ دستگاه موتور سه‌چرخ فعالیت دارند که با کسر تعدادی که در سایر مشاغل فعالیت دارند، حدود ۱۴۰ موتور فعال در حوزه زبالهگردی شناسایی شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اظهار داشت: بر اساس قانون هیچ زباله گردی حق برداشت زباله از در منازل و یا پاره کردن کیسه های زباله را ندارد که البته توجهی به این امر نمی شود.

وی با توصیه به شهروندان در خصوص تفکیک زباله تر از خشک، خاطرنشان کرد: سازمان پسماند از نهادهایی است که به جدیت اجرای این قانون را پیگیر است ولی همراهی لازم توسط دستگاه های مسئول صورت نمی گیرد.

عظیمی از ارائه آموزش های مختلف تفکیک زباله از مبدا و ساعات زباله برداری و موارد مرتبط به چهار هزار و ۴۸۶ خانوار در محلات مختلف شهر خبر داد و افزود: ارائه این آموزش ها تاثیر به سزایی در فرهنگ سازی در بین مردم داشته که در نیمه دوم سال با جدیت بیشتر پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: تا امروز دو هزار و ۳۵۱ خانوار شهر بجنورد اشتراک تلفنی برای تحویل زباله های خشک خود را از این سازمان دریافت کرده اند که همکاری خوبی نیز صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد  گفت: با این وجود با توجه به هزینه بالای تمام شده در اجرای این طرح بیشتر تمایل داریم شهروندان زباله های خشک خود را درب منازل به خودروهای حمل به صورت تفکیک شده تحویل دهند.

وی از فعالیت ۶۱ انبار ضایعاتی، بدون دریافت مجوز از شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در شهر بجنورد خبر داد و گفت: این مساله گلایه مردم را برانگیخته است. 

عظیمی اظهار داشت: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص منجر به تشکیل پرونده هایی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شده است اما این انبارها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. 

وی گفت: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی، باید اجرائیات شهرداری همراه شود و البته در کمیسیون مربوط، حدود ۴۰ رای صادر شده اما تاکنون منجر به تخلیه انبارها نشده است. 

شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.