امین فلاح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بخاری هوشمند برای بیش از ۶۰ مدرسه شهرستان است که با نصب آنان، بخاری های گازی معمولی که برای مدارس استاندارد نبود، جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی مدارس باید پکیچ و یا بخاری هرمتیک باشد گفت: بحث استانداردسازی مدارس به صورت ویژه در دستور کار است که هزینه هر بخاری هرمتیک ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

فلاح با اشاره به اینکه برای تامین این نوع بخاری ها مشکل اعتباری نداریم افزود:  امسال برای استانداردسازی و خرید سیستم گرمایشی مدارس استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ هزار بخاری در نظر گرفته شده است که شهرستان شیروان در این زمینه، وضعیت خوبی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: سال گذشته با جمع آوری ۲۵۰ بخاری غیرنفتی از ۵۳ مدرسه این شهرستان، همین تعداد بخاری هوشمند خریداری شد.

پارسال باتوجه به دستور ضرب الاجل استاندار خراسان شمالی سریعا بخاری های هوشمند جایگزین بخاری های نفتی شد.

هرمتیک، نوعی بخاری گازسوز است که بدنه‌اش فلزی نیست و دست را نمی‌سوزاند و مهم تر آنکه اکسیژن محیط را نمی‌گیرد و به لحاظ فنی بسیار خوب و کارآمد است.

در سال تحصیلی جدید، بیش از ۳۱ هزار دانش آموز در ۴۲۲ آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر ۲ هزار و ۶۱۷ فرهنگی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.