علیرضا هاشمی روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون مخابرات ۱۴۰ سایت در مراکز شهری و ۲۰۷ سایت در مراکز روستایی و جاده های نصب کرده که موجب افزایش پوشش همراه اول و ارتباطات سیار در شهرها و روستاها و رسیدن به رتبه ۲۲ شاخص فناوری اطلاعات شده است.  

وی با بیان اینکه امسال مردم خراسان شمالی ۸۷ میلیون دقیقه تماس داخل استانی و ۹ میلیون دقیقه تماس بین استانی از طریق تلفن ثابت داشتند افزود: از تلفن ثابت با تلفن های همراه نیز ۷۶ میلیون دقیقه مکالمه ثبت شده است که این حجم از مکالمات نشان می دهد تلفن ثابت هنوز هم مورد استفاده مردم است.  

وی رشد مصرف اینترنت ملی و داخلی را  نسبت به سال قبل  ۴۰۰ درصد بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین علل رشد این شاخص نیم بها شدن هزینه اینترنت  ۹۵۰ سایت و افزایش استفاده از پیام رسان های داخلی است.

وی از رشد ۵۵ درصدی استفاده از اینترنت بین الملل هم خبر داد و در مورد دیتای همراه اول نیز گفت: در سال قبل مصرف روزانه اینترنت همراه اول ۳۷ ترابایت بود که امسال به ۴۶ ترابایت افزایش یافته که نشان دهنده توسعه زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات است.

هاشمی با بیان این که پاییز امسال فصل تحول زیرساخت ها و توسعه بیشتر فناوری های مخابراتی و اطلاعاتی است اظهار داشت: اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین روستایی توسط مخابرات که موجب ارتقای سرعت اینترنت روستای و تغییر تکنولوژی سایت های «بی تی اس» روستاها از «تو جی» به « فور جی»، توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک می شود.

وی با بیان این که اجرای فیبر نوری و احداث بیش از ۳۰ دکل «بی تی اس» جدید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همز مان شده است اظهار داشت: این اتفاق موجب می شود تا در بعد روستایی و جاده ای گپ بزرگی که وجود دارد پوشش داده شود و ۲۵درصد از جمعیت روستاهایی که از امکانات ارتباطات سیار محروم بودند بتوانند از این امکان استفاده کنند و مخابرات نیز متعهد شده است تا زیرساخت و مسیر ارتباط و فیبر را تأمین کند.

این مسئول استان از حذف قبوض کاغدی تلفن ثابت از ابتدای مهر ماه هم زمان با تمام کشور خبر داد و گفت: با توجه به این که  شماره همراه  ۹۴ درصد از مشترکان تلفن ثابت در سامانه مخابرات ثبت شده است، این قبوض به صورت پیامک برای این افراد ارسال می شود و ۶درصد باقیمانده نیز باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت مخابرات مراجعه و شماره موبایل خود را اعلام کنند تا قبوض تلفن ثابت برای آن ها نیز پیامک شود.

مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی در مورد قطع میان دوره تلفن های ثابت بدون اطلاع رسانی قبلی نیز گفت: اگر میانگین مصرف مشترکان از میانگین مصرف ۳ دوره آخر کارکرد تلفن بیشتر شود مخابرات خط تلفن را قطع می کند اما این که قطع تلفن بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتد واقعیتی است که شرکت مخابرات باید برای برطرف کردن آن اقدام کند و این مورد بررسی و برای رفع آن اقدام می شود.

خراسان شمالی دارای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و همراه است.   

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.