به گزارش ایرنا، موضوع بازنشستگی روح الله براتیان، شهردار بجنورد که از چند ماه پیش به یکی از مسائل شهروندان مرکز استان خراسان شمالی تبدیل شده بود سرانجام امروز با انتخاب سرپرست برای شهرداری فیصله یافت، اما این نشست با حاشیه هایی نیز همراه بود.
ابهام در موضوع بازنشستگی شهردار بجنورد موضوعی بود که توسط ۲ تن از اعضا در نشست امروز شورای شهر مطرح شد اما پاسخ روشنی به آن داده نشد.
یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این نشست با بیان اینکه نشست فوق العاده روز پنجشنبه هفته گذشته غیرقانونی بوده است، گفت: برای انتخاب سرپرست شهرداری، حالت مطلوب این بود که از مجموعه اعضای شورای شهر، گزینه معرفی شود و یک ایراد این بود که یک نفر انتخاب شده بود و تنها باید به آقای خاکشور رای داده می شد این در حالی است که انتظار می رفت تعدد کاندیداها را داشته باشیم.
سیدمحسن موسوی اظهار داشت: شهرداری مرکز استان، جایگاه حساسی دارد و نباید حتی برای یک روز بدون برنامه باشد، سرپرستی که انتخاب می شود باید برای مدیریت برنامه ارائه دهد.
وی گفت: البته موضوع مهم تر، تعیین تکلیف موضوع بازنشستگی شهردار است که مقدم بر انتخاب سرپرست است.
وی تصریح کرد: باید پایان کار شهردار تعیین تکلیف شود و بعد تعیین سرپرست مورد بررسی قرار گیرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم با اشاره به ابهام در موضوع بازنشستگی شهردار بجنورد گفت: شهردار بجنورد در ۳۱ تیرماه امسال مکاتبه ای با شورای شهر انجام داد که به صورت دستنوشته و بدون ثبت در شهرداری بود.
علیرضا باغچقی اظهار داشت: مکاتبه مزبور، شبیه درخواست یک شهروند از شورای شهر بود که در آن شهردار، پایان کار خود را به شورای شهر اعلام کرده بود.
وی با اشاره به نشست فوق العاده شورای شهر در پنجشنبه گذشته، آن نشست را غیرقانونی خواند و گفت: برگزاری نشست فوق العاده باید با تصویب شورای شهر باشد از این رو نشست مزبور غیرقانونی بود زیرا در نشست علنی مصوب نشده بود.
باغچقی افزود: متاسفانه مکاتبه شهردار در شورای شهر ثبت شده بود اما از عده ای از اعضای شورا پنهان شده بود و اکنون درخواست دارم پاسخ داده شود چرا باید برخی از اعضا از نامه بی خبر باشند.
وی گفت: ما پنجشنبه با پیامک، در حالی به نشست فوق العاده دعوت شدیم که موضوع نشست مشخص نشده بود.
وی با بیان اینکه مهم تر از موضوع انتخاب سرپرست، تعیین تکلیف موضوع بازنشستگی شهردار و ابهام در آن است، گفت: این موضوع باید تعیین تکلیف شود.
باغچقی اظهار داشت: مگر شورای شهر مرجع تعیین تکلیف بازنشستگی شهردار است؟ به یقین باید وزارت کشور که حکم شهردار را امضا کرده و یا وزارت راه و شهرسازی که او را مامور به خدمت کرده، به صورت رسمی بازنشستگی او را اعلام کند.
وی افزود: شورا زمانی می تواند پایان خدمت شهردار را به صورت بازنشستگی بپذیرد که مرجع مزبور آن را تایید کرده باشد.
باغچقی خاطرنشان کرد: حرف ما این است که بازنشستگی و یا استعفای شهردار باید روی میز شورای شهر باشد اما ما بدون اینکه استعفا روی میز بیاید و یا مکاتبه ای دال بر بازنشستگی داشته باشیم، داریم برای انتخاب سرپرست اقدام می کنیم.
وی با اشاره به اینکه فرمانداری بجنورد متکی به قانون، پاسخ انتخاب سرپرست شهرداری را داده و مصوبه روز پنجشنبه شورای شهر را رد کرده، گفت: اکنون هم اعلام شده است تا زمانی که تعیین تکلیف شهردار انجام نشده، تشکیل نشست برای سرپرست غیرموجه است.
وی گفت: چرا باید خود را مضحکه عام و خاص کنیم، چه اصرار بر ادامه روند کار اشتباه داریم؟ نتیجه یک اشتباه با هزار بهانه، و توجیه، می شود هزار و یک اشتباه، و این کاری است که در این چند روز شورا با آن گرفتار شد، خواهش من این است رعایت قانون ملاک عمل باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه حق نداریم مکاتبه ای را چند روز از سایر اعضا پنهان کنیم، گفت: باید پاسخ داده شود که چرا این مکاتبه چهار روز پنهان مانده است؟
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم گفت: شهردار بجنورد پیش از این، ۲ بار نامه فرستاده و در نشست رسمی شورای شهر حضور یافته و گفته است که مایل به کار در شهرداری بجنورد نیست اما ما گفتیم باید پروژه های ناتمام را به نتیجه برساند و باید بماند.
ابراهیم امانی با اشاره به اظهار نظر موسوی، دیگر عضو شورای شهر مبنی بر اینکه سرپرست باید برنامه ارائه دهد، اظهار داشت: مگر برنامه نداریم؟ برنامه همین است که مصوب شده و باید اجرا شود، سرپرست باید برنامه مدون شورای شهر را اجرا کند، برنامه یعنی چه؟ یعنی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی را دور بریزد و برنامه دیگری بیاورد؟
وی از ترک نشست شورای شهر در روز پنجشنبه توسط سه تن از اعضای شورا نیز انتقاد کرد و آن را رفتاری غیرمنطقی و غیرسازمانی خواند که شهری را دچار تب و تاب می کند.
دیگر عضو شورای شهر هم با عذرخواهی از مردم به خاطر ایجاد نگرانی در شهر گفت: در مورد جلسه فوق العاده، باید بگویم که این نشست بر اساس قانون، مشکلی نداشت و قانونی بود.
بهمن جباری اظهار داشت: این روزها شاهد توهین به شورا هستیم و برایم سخت است که نفر اول شهرستان که سرپرستی را بر عهده دارد، شورا را مقصر بداند البته من هم حرف زیاد در این باره دارم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی هم با بیان اینکه شهردار بجنورد از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به شهرداری مامور به خدمت بوده، گفت: آقای براتیان در اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که دوره خدمتش به پایان رسیده است و درخواست بازنشستگی دارد.
حمید عرب با بیان اینکه ابهامی در زمینه بازنشستگی شهردار بجنورد وجود ندارد، اظهار داشت: دستگاه اجرایی که او را مامور کرده، باید نسبت به درخواست بازنشستگی وی اقدام کند.
وی افزود: کارمند مامور باید پس از اعلام پایان ماموریت، به دستگاه خود بازگشته و از طریق آن دستگاه برای بازنشستگی اقدام کند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با انتقاد از ترک نشست شورای شهر توسط سه تن از اعضا، آن را اخلال در کار شورای شهر و اخلال در کار شهردار عنوان کرد.

در نشست امروز شورای اسلامی شهر بجنورد، از میان ۴ نامزد سرپرستی شهرداری، محمدمهدی خاکشور با کسب ۷ رای از آرای ۸ عضو حاضر در جلسه، به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد برگزیده شد.

وی پیش از این معاونت خدمات شهری شهرداری مرکز استان خراسان شمالی را عهده دار بود.  
شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

۷۱۸۵/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.