معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برای جذب بیشتر گردشگر و افزایش ماندگاری آن ها در استان باید جاذبه های خاص در این استان ایجاد کرد.

کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر خراسان شمالی در حوزه نفوذ مشهد قرار دارد، افزود: همین امر سبب شده زمانیکه شخصی به قصد مشهد سفر می کند، تلاش خود را انجام دهد تا به آنجا برسد.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده تا فعلا مسافران خراسان شمالی، عبوری باشند و فقط به مقصد خراسان شمالی سفر نکنند.

کاظمی اظهار کرد: این امر برای شهرهایی همچون گرگان نیز اتفاق می افتد بطوریکه هنوز این شهر که دارای مکان های گردشگری زیادی است در زیرنفوذ شهرهایی همچون بابلسر و ... قرار گیرد و اغلب گردشگران در این شهر به صورت عبوری باشند.

وی تاکید کرد: بنابراین باید زیرساخت هایی برای جذب گردشگر در این استان ایجاد کرد که سایر استان ها، فافد آن هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید زیرساخت هایی همچون شهربازی ها و مکان های تجاری بزرگی در استان ایجاد شود تا بتوان گردشگران را ترغیب به اقامت و هزینه کردن پول شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان هایی همچون مشهد و شیراز قطب پزشکی، اصفهان قطب ورزشی و دانشگاهی و ... است، بیان کرد: این امر در جذب گردشگر بسیار موثر است و وجود چنین قطب هایی تاثیر زیادی در جذب گردشگر و هزینه کرد در چنین مقاصدی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مسئولان استان باید برنامه ریزی های را به سویی ببرند تا این استان نیز در زمینه ای تبدیل به قطب شود.

وی در ادامه افزود: رقم دقیقی از تعداد مسافران اقامت کرده در این استان و مدت ماندگاری آن ها وجود ندارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.