به گزارش ایرنا سرهنگ ابوالقاسم چمن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر 244 عنوان برنامه مربوط به شهرستان ها، 75 عنوان برنامه در بجنورد مرکز استان و مابقی توسط بسیج اقشار برگزار می شود.
وی اظهار داشت: از مجموع برنامه ها 86 عنوان برنامه مربوط به بسیج زنان است.
جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: فتح خرمشهر درسی برای عبرت تاریخ شده است، این درس ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که دشمنان در این مقطع از تاریخ مقاومت مردم را در برابر سختی ها دیدند.
سرهنگ چمن اظهار داشت: فتح خرمشهر الگویی برای جهان اسلام شده است، جبهه مقاومت الگوی مقاومت را از فتح خرمشهر گرفته است.
وی افزود: صاحب نظران نظامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرده بودند که آزادسازی خرمشهر با هیچ شرایطی امکان پذیر نیست، رزمندگان با ایمان به خدا و توکل و نثار جانشان توانستند این فتح را انجام دهند که در جهان الگو شد.
وی فرمول دفاع از کشور را مقاومت دانست و گفت: تنها با مقاومت و ایستادگی می توان در برابر تمامی توطئه های دشمنان ایستاد.
وی به تحریم ها و تهدیدهای دشمنان در چهل سال انقلاب اشاره ای کرد و گفت: عقلای نظام به این نتیجه رسیدند که در تمامی حوزه ها باید الگوی مقاومت سرلوحه کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند و الگوی مقاومت را با توجه به ماموریت خود تعریف کنند.
غبارروبی مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا، هدا، میثاق با شهدا، سرکشی از خانواده های شهدا، گردهمایی بسیجیان، نشست های بصیریت، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های سالروز آزاد سازی فتح خرمشهر در این استان است.
خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از 35 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.
بسیجیان خراسان شمالی در 22 گروه اقشار بسیج سازماندهی شده اند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 300 هزار نفر بسیجی دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.