به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی عصر پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان اظهار داشت: انتخابات پیش رو اهمیت ویژه ای دارد و اجرای آن توسط رسانه های خارجی رصد می شود.
وی با بیان اینکه انتخابات متعلق به هیچ فرد و گروهی نیست، افزود: انتخابات متعلق به نظام است و پایه های نظام را مستحکم می کند بنابراین باید با هم افزایی، این رویداد را سالم، صحیح و دقیق برگزار کنیم.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: هر حرکتی که بخواهد دانسته و یا ندانسته 2 شاخص سلامت و حضور حداکثری مردم در انتخابات را مخدوش سازد، در مسیر دشمن است و با عوامل آن برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: با هر بیان که از زبان و قلم کسی شنیده شود که مردم را به سمتی ببرد که پای صندوق رای حاضر نشوند برخورد می شود، گلایه شخصی و جناحی را سپر خود قرار ندهیم و مردم را نگران و ناامید نکنیم.

* مردم بهترین ها را برمی گزینند
شجاعی تاکید کرد: در استان از همان ابتدا جلو هر مسیر ناامید کننده را می گیریم و نمی گذاریم این امر در استان شیوع یابد و بر انتخابات اثر بگذارد و یقین داریم که اگر این مسیر در انتخابات طی شده و از رای مردم صیانت شود، آنان بهترین را انتخاب می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات باید شان استان حفظ شود، گفت: افرادی که دست به تخریب می زنند، فضا را مسموم می کنند و به یقین جایگاهی در جامعه نخواهند داشت.

* اهمیت فعالیت شبکه های اجتماعی
شجاعی با بیان اینکه نحوه فعالیت شبکه های اجتماعی، از مسائل مهم در حوزه امنیتی انتخابات است، گفت: نحوه برگزاری، صحت، سلامت و مسیر انتخابات توسط رسانه های خارجی رصد می شود، از این رو انتخابات، اهمیت ویژه ای دارد.
وی گفت: عوامل اجرایی انتخابات در استان باید اصل بی طرفی را رعایت کنند، اصلا به ما ربطی ندارد که چه کسی انتخاب می شود، ما فقط قانون را اجرا می کنیم و باید تلاش کنیم فضایی سالم و آرام فراهم سازیم تا مردم خود تصمیم بگیرند.
شجاعی اظهار داشت: در مسیر اجرا، حضور افراد گرایش دار، ایجاد شبهه کرده و اجرا را دچار زحمت می کند و ما مدام باید در حال برطرف کردن شبهه باشیم از این رو افراد نشاندار و تندرو هرگز در اجرای انتخابات جایی ندارند زیرا هم به خود و هم به ما آسیب می زنند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مجریان باید کاملا امتحان پس داده و بی طرف، سالم، مدیر اجرایی و مورد اعتماد مردم باشند، تاکید کرد: عوامل اجرایی انتخابات حق ندارند حتی در حد تلفن زدن، در نظارت دخالت کنند.
وی بر تامین تجهیزات ایمنی و فناوری اطلاعات برای انتخابات تاکید کرد و گفت: در تامین تجهیزات ایمن سازی خست نداریم و هر جا نیاز باشد، هزینه می شود.
شجاعی گفت: مردم ما همواره در صحنه حضور داشته و بیش از انتظار به این نظام ادای دین کرده اند و می دانند که اصل نظام با مسئولان و دولت ها فرق می کند.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مردم نشان داده اند که در صحنه حضور دارند و این حضورهای پرشکوه در سیاست جهان نسبت به ما تاثیرگذر بوده است و به همین علت دشمن در جنگ جدید اکنون سفره مردم را نشان رفته است.

* بی طرفی، رویکرد ما در انتخابات است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: بی طرفی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در سایه قانونمداری از رویکردهای ما در برگزاری انتخابات است.
ولی الله حیاتی اظهار داشت: از فرمانداران انتظار می رود تقویم زمان بندی انتخابات را به عنوان نقشه راه اجرای این رویداد ملی مد نظر قرار دهند.
وی با تاکید بر آسیب شناسی انتخابات دور گذشته در استان گفت: با بررسی آسیب های دور گذشته، باید نیازهای احتمالی برای افزایش شعبه های ثابت و سیار شناسایی شود.
وی تصریح کرد: تلاش ما ایجاد زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و دسترسی به صندوق ها است.

* انتخابات شیروان و اسفراین تمام مکانیزه است
حیاتی با بیان اینکه 24 فرآیند از 25 فرآیند انتخابات، به صورت مکانیزه و تنها یک فرآیند سنتی است، گفت: امسال انتخابات در شیروان و اسفراین به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود و فرمانداران این شهرستان ها از اکنون تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشه کنند.
وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزش برای مجریان انتخابات برگزار و نکات لازم به آنان فراداده می شود.
علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی هم گفت: تمام افراد بالای 18 ساله استان، کارت ملی هوشمند دریافت کرده و یا کارت ملی در اختیار دارند و در خصوص مشکلی وجود ندارد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه به صورت همزمان در استان خراسان شمالی برگزار می شود.
این استان 863 هزار نفری دارای 4 کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و یک کرسی نمایندگی نیز بین شهرستان فاروج این استان و شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی مشترک است.
با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.