بهروز جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرندگان در معرض خطر انقراض شامل عقاب صحرایی، بالابان و کرکس مصری و پرندگان آسیب پذیر شامل عقاب شاهی، عقاب دریایی پالاس، فاخته خاوری، میش مرغ و قمری معمولی است.
وی با بیان اینکه دال سیاه، زنگوله بال و خروس کولی از گونه پرندگان نزدیک به تهدید این شهرستان هستند گفت: همچنین پلنگ از پستانداران در معرض خطر و قوچ و میش، کل و بز و زرده بر از گونه های آسیب پذیر پستانداران در شیروان هستند.
جعفری افزود: زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده‌ای است که هر سال در فصل بهار و هم‌زمان با آغاز زاد و ولد حیات وحش توسط افراد سودجو و ناآگاه صورت می گیرد.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می کند زیراکه در این فصل نوزادان حیوانات ناتوان بوده و توانایی چندانی در فرار ندارند و راحت زنده گیری می شوند.
جعفری از شهروندان درخواست کرد تا درهنگام ورود به طبیعت و زیستگاه های این حیوانات مراعات بیشتری کرده و در حفظ زیستگاه ها و عدم آلودگی و تخریب آن دقت بیشتری کنند و چنانچه با موضوع غیرمتعارفی در خصوص حیات وحش مواجه شدند مراتب را به نزدیکترین ادراه محیط زیست اطلاع دهند.
در خراسان شمالی 150 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور را دارد که بالابان و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.