کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی ناپایدار از امروز بعدازظهر تا چهارشنبه در استان است.
هادی هادی زاده با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز بعدازظهر تا صبح سه شنبه در استان، افزود: با تقویت ناپایداری ها شدت بارش را طی امروز داریم که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها بویژه در بخش های شمالی و نیمه غربی استان پیش بینی می شود.
هادی زاده گفت: در این راستا توصیه می شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا پرهیز شود.
وی سرعت باد امروز را 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت پیش بینی کرد و افزود: وضعیت هوا نیز ابری با رگبار باران و رعدوبرق و مه بتدریج کاهش بارش از اواسط روز و تمرکز بارش در شرق استان در شهرستان های بجنورد-اسفراین- شیروان و فاروج خواهد بود.
وی افزود: برای 2 روز آینده نیز مه صبحگاهی و طی ساعت های بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده باران پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: از لحاظ دمائی نیز کاهش نسبی 6 تا هشت درجه سلسیوس دما طی امروز داریم و از سه شنبه بتدریج روند افزایش دما تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته تنگه ترکمن شهر راز با 29.6 میلی متر و راز با 20.3 میلی متر بارش بیشترین بارندگی ها را در استان داشته اند.
کمینه دمای امروز بجنورد هشت و بیشینه دما ۱۵ است.
میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.