مجید الهی راد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین واحدها و اماکن تخریب شده مددجویان این استان در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده است.
وی افزود: با این وجود هنوز آمار خساراتی که از ناحیه سیل به مددجویان این استان وارد شده به صورت قطعی جمع بندی و نهایی نشده است.
وی با بیان اینکه همه خانوارهای مددجویان این نهاد زیر پوشش بیمه حوادث قرار دارند، اظهار داشت: کارشناسان بیمه از همان ساعات اولیه حادثه، برای سنجش میزان این خسارات وارد عمل شده اند و به زودی غرامت خسارات وارده به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
وی، تهیه و ارسال سبد غذایی برای مددجویان سیلزده را از جمله اقدامات این کمیته در استان دانست و افزود: تا کنون 6 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک به این مناطق ارسال شده و استان خراسان رضوی نیز 650 میلیون ریال برای تامین سبد غذایی مددجویان کمک کرده است.
وی از خرید و ارسال پلاستیک برای عایق بندی منازل و محل نگهداری دام مددجویان سیلزده استان نیز خبر داد و اظهار داشت: قرار است کمک معیشت فروردین و اردیبهشت مددجویان سیلزده نیز سه برابر رقم معمول به این افراد پرداخت شود.
الهی راد گفت: واریز اعتبار ویژه با سرانه 5 میلیون ریال با توجه به بعد خانوار از دیگر اقدامات برای امدادرسانی به مددجویان است.
وی با بیان اینکه اقشار ضعیف و روستایی در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیرترند، از بنیاد مسکن استان خواست تا هرچه زودتر برای ساخت منازل آسیب دیده مددجویان، که در اختیار آن نهاد قرار گرفته است، اقدام کند.
هم اکنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از 47 درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و به لحاظ شاخص درآمدی، جزو چند استان آخر کشور است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.