طاهر رستمی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون سیلاب در این شهرستان فروکش کرده و با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای مدیریت سیل، نگرانی بابت وارد آمدن خسارت به روستاهای منطقه وجود ندارد.
وی افزود: سیل در حوزه کشاورزی و باغی، ابنیه، تخریب راه ها و پل ها، دیوارهای ساحلی و دامداری ها خسارات زیاد داشت اما با آمادگی کامل ستاد بحران شهرستان و همراهی مردم، خسارت جانی نداشتیم.
رستمی، رقم خسارات اعلام شده را نتیجه برآوردهای اولیه آن دانست و گفت: بررسی و ارزیابی خسارت ها در سطح شهرستان توسط تیم های جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط همچنان ادامه دارد.

* تخریب 763 مسکن روستایی بر اثر سیل
فرماندار اسفراین، مدیریت صورت گرفته در جریان بارندگی های اخیر را در کاهش میزان آسیب به منازل مسکونی موثر خواند و گفت: 763 واحد مسکن خشتی و گلی روستایی بر اثر بارندگی های شدید 48 ساعت گذشته خسارت دیده و یا تخریب شده است.
رستمی افزود: ارزیابی میزان تخریب منازل مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن همچنان ادامه دارد و پس از تایید آمار نهایی خسارت ها، برای بازسازی آن اقدام می شود.

* گاز روستاهای اسفراین با فروکش کردن سیلاب وصل می شود
فرماندار اسفراین با اشاره به قطع گاز 5 روستای این شهرستان، گفت: قطع گاز این روستاها امروز به علت ترکیدگی لوله گاز روستای گراتی در مسیر سیلاب صورت گرفته است.
رستمی افزود: با توجه به قرار داشتن لوله گاز مزبور در بستر رودخانه، ناگزیر به قطع اتصال گاز این روستاها از محل ترکیدگی لوله شدیم که با فروکش کردن سیلاب، تیم عملیاتی شرکت گاز که در محل مستقر است، این خط را ترمیم و جریان گاز را برقرار خواهد کرد.
وی گفت: برای روستاهایی که بر اثر سیل دچار قطعی گاز شده اند از طریق شرکت نفت، سوخت جایگزین ارسال شده است.

* راه های روستایی شهرستان بازگشایی شده است
فرماندار اسفراین گفت: راه ارتباطی 11 روستای شهرستان دیشب به دلیل جریان سیلاب دچار مشکل یا مسدود شده بود که اکنون بازگشایی شده است .
رستمی افزود: راه ارتباطی بام به خرق در شهرستان فاروج نیز که از دیشب مسدود شده بود و محور ارتباطی دهستان میلانلو به مرکز شهرستان اسفراین که امروز بر اثر ریزش کوه بسته شده بود، بازگشایی شده است .
وی با اشاره به پیش بینی بارش پراکنده رگباری تا روز پنجشنبه در شهرستان اسفراین گفت: با وجودی که بارش های ساعات آینده به شدت بارندگی های چند ساعت گذشته نیست، ستاد بحران شهرستان همچنان در حالت آماده باش خواهد بود.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.