ابوالفضل محبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان در چند روز گذشته با تزریق لجستیک و تیم های امدادی، سطح وسیعی از روستاهای آسیب دیده منطقه راز و جرگلان را زیر پوشش خدمات امدادی خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان مرزی راز و جرگلان، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از عملکرد جمعیت هلال احمر در این شهرستان انتقاد کرده و روند امدادرسانی ها را کند خوانده بود.
محبان افزود: با توجه به حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در منطقه و نظارت مستمر بر خدمات دهی تیم های امدادی، ادعای برخی مسئولان محلی مبنی بر عدم پوشش مناسب یا ضعف امدادرسانی، چندان قابل قبول نیست.
وی با اشاره به رسالت جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، افزود: در روند امدادرسانی به حادثه دیدگان رازوجرگلان نیز هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته و قریب به اتفاق نیازمندان به امداد و کمک، از اقلام امدادی و غذایی بهره مند شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 10 تیم از نیروهای هلال احمر در شهرستان راز و جرگلان حضور داشته و امدادرسانی لازم را به سیلزدگان منطقه داشته اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: در این مدت 215 تخته چادر، 2 هزار و 540 قوطی انواع کنسروجات، 344 تخته موکت و چهار هزار و 603 کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان بیش از 60 روستای منطقه توزیع شده است.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر همچنان در منطقه راز و جرگلان حاضر بوده و در صورتی که خانواده ای در بارندگی شب گذشته دچار آسیب شده است می تواند مراتب را از طریق شماره 112 اطلاع دهد تا تیم های امدادی در کمترین زمان ارزیابی و امدادرسانی لازم را داشته باشند.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، در 120 کیلومتری شمال بجنورد، در مجاورت مرز ترکمنستان واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.