شاهرخ شاهرخی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رودخانه چایلق شیروان در 2 هکتار و در دو فاز معماری و فضای سبز اجرا می شود که فاز اول آن به اتمام رسیده و با تخصیص به موقع اعتبار فاز دوم تا پایان سال 98 به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به اجرای این طرح از سال 93 گفت: تاکنون حدود 20 میلیارد ریال اعتبار برای رودخانه چایلق شیروان هزینه شده است که با تخصیص اعتبارات جدید، فضا سازی محل های در نظر گرفته شده و پیاده راه ها انجام خواهد شد.
شاهرخی گفت: در بازدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشو از رودخانه چایلق شیروان قول اعتبار جهت ساماندهی طرح توسط وی داده شد که به مبلغ آن اشاره ای نشد.
پیش از این معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایرنا گفته بود: طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی 25 ساله تدوین و طراحی شده و مجوز اجرای آن صادر شده است.
رضا نعیمی با اشاره به رعایت تمامی اصول کارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای این طرح افزود: این پروژه به گونه ای طراحی شده که کاهش عرض رودخانه را با افزایش عمق آن جبران می کند تا فضای لازم برای عبور آب سیلاب از آن وجود داشته باشد.
شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.