محمد قنبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارش باران در دو سه روز گذشته، حدود 400 منزل و واحد دامداری خانوار عشایری این استان در مناطق قشلاقی استان گلستان در شهرستان های مراوه تپه، گنبد و کلاله تخریب شده است.
وی افزود: این خسارت ها از تخریب جزئی تا کامل است.
وی اظهار داشت: استان گلستان اکیپ هایی را به منطقه اعزام کرده است اما به علت پراکندگی جغرافیایی، امداد رسانی ها کامل انجام نشده است از این رو انتظار می رفت گروهی از خراسان شمالی برای کمک به عشایر به این منطقه اعزام شوند.
مسئول سازمان بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: بر اثر سیلاب در استان گلستان، 100 راس دام عشایر خراسان شمالی تلف شده است و راه مواصلاتی به این مناطق هم بسته است.
فرمانداری مرواه تپه برای کمک به خانوار عشایری خسارت دیده، نسبت به توزیع چادر اقدام کرده است اما شمار آن بسیار ناچیز و کمتر از 10 تخته است.
قنبرزاده با اشاره به خسارت های سیل به عشایر در شهرستان مانه و سملقان گفت: بر اثر جاری شدن سیل، یک چوپان در شهرستان مانه و سملقان جان باخت.
وی افزود: حدود 10 راس دام عشایر استان در شهرستان مانه و سملقان تلف شد است.
مسئول سازمان بسیج عشایری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خانه و دامداری عشایر در مناطق تکل کوه، کوربابا، هوشان و قلیچ قامیش شهرستان مانه و سملقان دچار خسارت و تخریب شده است.
به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی به خراسان شمالی از یکشنبه شب این استان را تحت تاثیر قرار داده که این سامانه تا چهارشنبه شب با بارش برف و باران بر این استان حکمفرما خواهد بود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.