اکبر آذری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بازار فروش گلدان های سنبل هر سال در روزهای قبل از عید رونق می گیرد اما امسال با توجه به افزایش قیمت آن به بیش از 2 برابر پارسال، گلفروشان به خرید و عرضه آن روی خوش نشان ندادند.
وی افزود: هر گلدان سنبل که در سال قبل 150 هزار ریال فروخته می شد امسال به 350 تا 400 هزار ریال رسیده و بعید است گل فروشی ها مانند سال قبل سنبل خریداری و توزیع کنند.
وی ادامه داد: گلفروشانی که هر سال هزار گلدان خریداری و به فروش می رساندند امسال به حداقل بسنده کرده و حداکثر 100 گلدان برای عرضه به مشتریان فراهم کرده اند.
آذری با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از فروش گلدان و گل شاخه ای جمع آوری نشده، اظهار کرد: فروش گل معمولا در آخرین شب های سال افزایش می یابد اما امسال هنوز بازار گل رونق سال قبل را پیدا نکرده است.
وی افزود: قیمت هر گلدان شب بو سال قبل 40 هزار ریال بود که اکنون به 80 تا 100 هزار ریال رسیده و قیمت سینره به 150 و آزالیا نیز به بیش از 450 هزار ریال رسیده که 3 برابر پارسال است.
آذری گفت: افزایش هزینه های ملزومات گل و بهای انرژی موجب شده است تا قیمت گل نیز افزایش پیدا کند.
در خراسان شمالی تنها یک واحد تولید گل شاخه ای فعالیت می کند و عمده نیاز این استان به گل شاخه ای، از تهران و مشهد تأمین می شود.
این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.