مجید گریوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در طبقه سوم یکی از واحدهای گلستان شهر بجنورد به سازمان گزارش داده شد.
وی افزود: با سرعت عمل آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه ورود پیدا کردند که نبود نردبان بلندمرتبه مشکلاتی را در مهار سریع تر آتش به وجود آورد.
گریوانی گفت: در این راستا نیروهای آتش نشانی به اجبار از طریق راه پله به داخل ساختمان وارد شدند که هر لحظه امکان آسیب دیدگی آتش نشانان وجود داشت اما، علیرغم وجود دود و حرارت بالایی که در محل حادثه وجود داشت به سختی تمام آتش مهار شد.
وی با اشاره به وارد شدن خسارت بالا به کل این واحد بویژه در محل آشپزخانه و هال، افزود: با تلاش نیروهای آتش نشانی و سرعت عمل آنها از ورود آتش به طبقات و واحدهای مجاور جلوگیری شد.
گریوانی علت این حادثه را باقی ماندن قابلمه غذا بر روی شعله روشن در زمان نبود اهالی منزل اعلام کرد.
وی تاکید کرد: با وجود تلاش و جدیت آتش نشانان این آتش با سختی تمام مهار شد ولی در صورت بیشتر بودن حجم آتش و یا آتش سوزی در طبقات بالاتر شاید امکان مهار خیلی به سختی انجام می گرفت و یا ممکن نمی شد.
به گزارش ایرنا، در 11 ماهه امسال آتش نشانی بجنورد به 599 فقره آتش سوزی و 827 مورد از حوادث دیگر امدادرسانی کرده است.
روزانه 350 تا 400 تماس با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد برقرار می شود که هفت تا 10 مورد منجر به عملیات شده و مابقی با راهنمایی و ارشاد همراه می شود.
86 نفر در پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی بجنورد مشغول خدمت هستند که 75 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.