ابوالفضل محبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جمعیت برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی، 12 پایگاه ثابت جاده ای و پنج پایگاه موقت را آماده امداد رسانی می کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر آن، 2 تیم سیار موتوری هم برای امداد رسانی در حادثه های احتمالی سازماندهی می شود افزود: جمعیت هلال احمر استان یک پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت برای امداد رسانی در حادثه های کوهستان برای طرح نوروزی فعال خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: پایگاه ثابت کوهستان در باباموسی شهر بجنورد و پایگاه موقت در درکش مستقر خواهد بود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بالگرد امدادی هلال احمر هم در طرح نوروزی به کار گرفته می شود که بازه زمانی حضور آن در نیمه دوم اجرای طرح یعنی در بازه زمانی پنجم فروردین تا پایان طرح پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه شمار ناوگان موجود در این جمعیت مطلوب و پاسخگوی نیاز است گفت: در طرح نوروز 98، 19 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه ست نجات و 14 دستگاه خودرو کمک دار به کار گرفته می شود.
محبان اظهار داشت: در محور اصلی استان از جنگل گلستان تا انتهای حوزه فاروج، در هر 25 تا 30 کیلومتر، یک پایگاه امداد جاده ای ایجاد شده است که مطابق با وضعیت استاندارد است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طرح نوروز 98، یکهزار و 780 نفر روز نیروی امدادگر و نجات گر به کار گرفته می شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که محورهای ارتباطی استان بویژه جنگل گلستان به بجنورد از پرترددترین محورهای کشور است.
خراسان شمالی با حوادث متعددی درگیر است که مهم ترین آنها حوادث جاده ای، سیل و زلزله و گسل های خاص مثل گسل رباط و اسفراین با 175 کیلومتر طول و عرض است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.