به گزارش ایرنا در اطلاعیه روز دوشنبه این اداره آمده است: پیش یابی هواشناسی و نیز تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که این جبهه موجب وزش باد شدید، افزایش ابر و به تناوب بارش باران رگباری با احتمال تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و مه خواهد شد.
بر این اساس شدت بارش از عصر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و نیز روز جمعه است که با توجه به رگباری بودن بارشها، احتمال جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و در گردنه ها و نقاط کوهستانی لغزندگی جاده ها مورد انتظار است.
هواشناسی خراسان شمالی افزوده است: از نظر دمایی پس از کاهش نسبی دما در روز دوشنبه، افزایش 6-4 درجه ای دما از روز سه شنبه تا صبح جمعه پیش بینی می شود.
در 24 ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 3- و 9 درجه سلسیوس بوده است که این دما تا روز چهارشنبه به ترتیب به 2 و 12 درجه خواهد رسید.
بنا به اعلام گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی خراسان شمالی میانگین بارندگی این استان از ابتدای سال آبی تا پایان بهمن امسال 173.8 میلی متر بوده که نسبت به پارسال 114 درصد و نسبت به دوره بلندمدت آماری 50 درصد افزایش داشته است.
بیشترین بارندگی استان در این بازه زمانی، در شهرستان راز و جرگلان و 266.4 میلی متر و کمترین آن در جاجرم و 67.8 میلی متر بوده است.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.