دکتر احمد محقر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت نبود محوطه سازی در فصل بارندگی مشکلات زیادی در رفت و آمد دانشجویان نیز ایجاد می شود.
وی افزود: حدود 50 درصد از مسیرها و راه های دسترسی موجود در سایت دانشگاه آسفالت و بهره برداری شده است و از این 50 درصد حدود 10 درصد خیابان ها و مسیرها دارای پیاده رو و جدول گذاری است.
وی اظهار داشت: محوطه ساختمان های دانشگاه شامل سازمان مرکزی، علوم پایه، پتروشیمی و علوم انسانی طراحی و برآورد هزینه انجام شده است، همچنین فراخوان برای انتخاب پیمانکار صورت گرفته اما به دلیل نبود وجود منابع مالی متوقف شده است.
وی افزود: خط کشی و ایمنی تابلو ها و اصلاح معابر به دلیل نبود منابع مالی اجرا نشده است.
دکتر محقر اظهار داشت: اجرای شبکه دیتا و فیبر نوری سایت دانشگاه به دلیل عدم تخصیص اعتبار ناتمام مانده و حدود 20 درصد کار اجرا شده است.
رئیس دانشگاه بجنورد گفت: اجرای اسکلت سردر دانشگاه انجام شده و در مرحله نازک کاری و نما است.
محقر گفت: برای اجرای طرح های جمع آوری آب های سطحی و پیاده رو سازی، زیر سازی و آسفالت معابر، آبرسانی، گاز رسانی، ساخت مخزن آب، سیستم حفاظت کاتولیک، اجرای سردر ورودی و راه اندازی شبکه دیتا 73 میلیارد ریال اعتبار تاکنون هزینه شده است و برای تکمیل همین طرح ها در سایت دانشگاه به 119 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.
در سال تحصیلی امسال در دانشگاه بجنورد چهار هزار و 510 دانشجو در 21 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته کارشناسی زیر نظر 171 عضو هیات علمی و 94 پرسنل تحصیل می کنند.
هم اکنون 39 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان فعالیت دارند که حدود 40 هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.