به گزارش ایرنا، در پی هشدار هواشناسی استان و پیش بینی برف و کولاک در استان، تمام نیروها، امدادگران، نجاتگران و تیم های امدادی به حالت آماده باش در آمده اند.
راهداری خراسان شمالی هم در گردنه های برف گیر و راهدارخانه ها نسبت به امدادرسانی به مسافران جاده ای در آماده باش است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون 10 تیم امدادی به صورت آماده باش هستند تا در حادثه های احتمالی امداد رسانی کنند.
ابوالفضل محبان اظهار داشت: اکنون یک تیم در گردنه امین الله بجنورد مستقر شده است و سه تیم در شهرستان بجنورد برای خدمات رسانی آماده باش هستند.
وی با بیان اینکه 6 تیم پشتیبان این جمعیت هم در ستاد، آماده خدمات هستند خاطرنشان کرد: این جمعیت در آمادگی کامل به سر می برد.

* تلاش امدادگران در محور رئین
محبان در بخش دیگر سخنان خود در باره امدادرسانی های روزهای گذشته اظهار داشت: دیروز خودروی حامل یک بانوی باردار که از روستای رئین بجنورد برای وضع حمل به سمت بجنورد عازم بود، در جاده دچار مشکل شده بود که توسط امدادگران این جمیعت به بجنورد انتقال یافت.
وی افزود: 2 روز گذشته هم یک بیمار قلبی از روستای رئین بجنورد توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در برف اخیر، مشکل محور روستای رئین به حدی بود که نیروهای راهداری و هلال احمر نتوانستند به خودروی گرفتار در این محور امداد رسانی کنند، البته این خودرو با کمک دهیاری توسط یک دستگاه تراکتور امدادرسانی شد.
محور روستای رئین، یکی از محورهای برف گیر است که همه ساله در زمستان ها به علت برف و کولاک مسدود و ارتباط آن قطع می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: محور روستای رئین در بجنورد، در دو سه روز گذشته، مرتب توسط راهداران بازگشایی شده است اما هر بار، کولاک آن را مسدود می کند.
محمد مشتری اظهار داشت: این محور روستایی بخش زیادی از انرژی راهداران را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی فعالیت سامانه بارشی از امروز تا دوشنبه در استان سبب بارش برف و کولاک می شود.
وزش باد بسیار شدید و بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها در برخی مناطق از دیگر پیامدهای سامانه بارشی جدید است. از لحاظ دمایی نیز کاهش نسبی دمای هوا از فردا آغاز و تا اواخر هفته ادامه دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.