سعید خسروی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی گروه های آموزشی درس تربیت بدنی قطب 5 کشور در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین فضای ورزشی برای دانش آموزان نیاز به حمایت بیشتر دارد و انتظار می رود برای بهبود این شرایط، دستگاه های مختلف حمایت کرده و امکانات خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی دانش آموزان در وضعیت مطلوب بیش از یک مترمربع و در برخی کشورها چهار متر مربع است.

* 3 هزار فضای ورزشی دانش آموزی موجود است
به گفته معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اکنون در کشور سه هزار فضای ورزشی آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان است.
خسروی در بخش دیگر سخنان خود در باره نقش گروه های آموزشی درس تربیت بدنی در پیش برد اهداف اظهار داشت: این گروه ها به عنوان بازوان نظارتی در مدارس نقش موثری در توانمندسازی معلمان، تحلیل محتوای آموزشی و نظارت و ارزیابی فعالیت معلمان در مدرسه دارند.
معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این سه ماموریت در مدارس به خوبی اجرا شود، کیفیت برنامه های درسی از جمله تربیت بدنی ارتقا خواهد یافت.
وی افزود: تربیت بدنی و ورزش نقش بسیاری در شاداب سازی دانش آموزان دارد و قابلیت های فراوانی برای حل و یا کاهش آسیب های اجتماعی در درس تربیت بدنی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پروش برنامه های خوبی برای ارتقای کیفیت تربیت بدنی در مدارس دارد و تلاش داریم تا چه در درس تربیت بدنی و چه فعالیت های مکمل تربیت بدنی، اقدامات مطلوبی در مدارس اجرا شود.
معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش معلمان تربیت بدنی، برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای و تجهیز فضاهای ورزشی از جمله این اقدامات است.
گردهمایی گروه های آموزشی درس تربیت بدنی قطب 5 کشور با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.