به گزارش ایرنا، امدادرسانی توسط گروه های مختلف راهداری و جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون بیش از 300 دستگاه خودرو توسط جمعیت هلال احمر و راهداران استان امداد رسانی شده است.

* امدادرسانی به 895 نفر مسافر توسط هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تاکنون 292 دستگاه خودرو عبوری از استان که در جاده ها گرفتار برف شده بودند، توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شده اند.
محسن نجات اظهار داشت: امدادگران به 895 نفر امدادرسانی کرده و 116 نفر هم به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.
وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی ها در محورهای بجنورد-شیروان، بجنورد- آشخانه و بجنورد- اسفراین بوده است.
نجات تصریح کرد: 254 دستگاه خودرو در محورهای شهرستان بجنورد با 720 نفر سرنشین، توسط هشت تیم، امدادرسانی شدند و 20 نفر از مسافران اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه در شیروان چهار نفر مسافر، به صورت اضطراری اسکان داده شده و هشت نفر از سرنشینان چهار دستگاه خودرو امدادرسانی شدند گفت: در اسفراین هم 34 دستگاه خودرو با 167 نفر سرنشین امدادرسانی شدند و 92 نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

* امداد به 2 خانم باردار توسط هلال احمر
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: از شب گذشته تاکنون 2 خانم باردار که به علت برف و کولاک در جاده های استان گیر کرده بودند توسط امدادگران این جمعیت به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شدند.
ابوالفضل محبان اظهار داشت: ساعت 55 دقیقه بامداد امروز خودروی حامل یک بانوی باردار که برای وضع حمل در حال رفتن به مراکز درمانی بود، در جاده برفی گیر کرده بود که به بیمارستان پورسینا در آشخانه منتقل شد.
وی افزود: بانوی باردار دیگری صبح امروز از روستای جمی در حال انتقال به مراکز درمانی بود که به علت بارش برف در جاده گرفتار شده بود که با کمک امدادگران هلال احمر به آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی تحویل و به مراکز درمانی منتقل شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در حادثه دیگر، چند نفر به علت بارش برف، در یک خانه باغ در روستای عرب، محبوس شده اند که امدادگران به محل اعزام شده و مشغول امدادرسانی هستند.

* تردد در محورهای روستایی تنها با زنجیر چرخ میسر است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: بارش برف در تمام محورهای استان گزارش و تردد در محور بجنورد- اسفراین محدود شده است.
محمد مشتری اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای، تردد کامیون و کشنده ها در مسیر بجنورد-اسفراین ممنوع است.
وی افزود: اکنون تردد در تمام محورهای روستایی استان تنها با زنجیر چرخ میسر است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: راهداران استان به 23 دستگاه خودرو گرفتار در برف امدادرسانی کردند که این امدادرسانی ها عمدتا در محور گردنه امین الله، بجنورد-شیروان، آشخانه- چمن بید بوده است.
امین بهزادنیا اظهار داشت: راهداران استان یکهزار و 906 کیلومتر از جاده های استان را برف روبی کرده اند که در این عملیات یکهزار و 19 تن شن و نمک در سطح جاده ها پاشیده شده است.
وی افزود: در این عملیات، 91 راهدار مشارکت داشتند و 75 دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته شده است.
پیش بینی هواشناسی استان حاکی از حاکم شدن جوی ناپایدار تا صبح روز سه شنبه در منطقه است.
بر اساس اعلام این اداره، ورود یک سامانه بارشی به استان موجب افزایش تدریجی ابر، وزش باد، بارش باران و در پاره ای از نقاط رگبار و همچنین بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات شده و دمای هوا را تا 12 درجه کاهش می دهد.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
در طرح زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، 330 نفر راهدار و 22 گروه راهداری مشارکت دارند که 21 گردنه استان به طول 671 کیلومتر را زیر پوشش دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.