محمد نقی کاظمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منابع آبی محدود، خرابی چاه ها و افزایش 1.5 درصدی درجه حرارت هوا نسبت به پارسال از دیگر علل در این زمینه هستند که باعث شد مزارع سرسبزی خود را از دست دهند و از ذخایر قندی آن کاسته شود.
وی میانگین عملکرد تولید این محصول در هر هکتار را 47.8 تن با میانگین عیار 17.4 دهم عنوان کرد و گفت: این میزان در سال قبل 51 تن بوده است.
کاظمیان افزود: شماری از کشاورزان زمین خود را مجددا آبیاری کردند و با تاخیر اقدام به برداشت محصول کردند که یکی از دلایل تاخیر آنان، افزایش عملکرد ریشه و عیار بوده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر استفاده از کشت انتظاری در چغندر قند اظهار داشت: ارقام مناسب، آبیاری نوین و آرایش کشت متراکم به کشاورزان توصیه می شود با توجه به سرما و بارندگی نسبت به برداشت محصول خود شتاب کنند تا دچار کاهش عیار و افزایش ناخالصی ها نشویم.
کاظمیان با بیان اینکه شیروان با 890 هکتار بیشترین سطح زیرکشت چغندر در استان را دارد افزود: از ابتدای تاریخ برداشت 17 مهرماه تاکنون 30 هزار تن چغندر قند به کارخانه قند شیروان تحویل و 134 هزار تن از طریق استان خراسان شمالی و سایر استان های همجوار خریداری شده است.
کارخانه قند شیروان در 10 کیلومتری غرب شیروان واقع است که 650 نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.