حمیدرضا شافعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان هم اکنون، تنها 10 میلیارد ریال برای خرید ناوگان اتوبوس تخصیص یافته است که جوابگوی نیاز نیست و پیشنهاد70 میلیارد ریال داده شده است.
وی گفت: این در حالی است که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان 35 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ناوگان اتوبوس شهر بجنورد در نظر گرفته شده بود.
وی با بیان اینکه قرار بود با این اعتبار 15 دستگاه اتوبوس خریداری شود، افزود: این در حالی است که از این مبلغ فقط 10 میلیارد ریال تخصیص یافت که جوابگوی خرید حتی یک دستگاه اتوبوس هم نیست.
شافعی گفت: در شرایط فعلی قیمت هر دستگاه اتوبوس مسافری از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در ابتدای سال جاری به 12 میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی افزود: در این راستا با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها، امکان خرید ناوگان مورد نیاز با اعتبارات فعلی امکانپذیر نیست.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد یادآور شد: هم اینک تخصیص حداقل 50 درصد اعتبار مورد نیاز به میزان حداقل 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر رهبری پیشنهاد داده شده تا مابقی مبلغ نیز با توجه به توان، از محل اعتبارات شهرداری تامین شود.
وی گفت: با وجود این، هنوز خبری از تخصیص اعتبارات نیست و پیگیری های لازم در حال انجام است.
شافعی افزود: از مجموع ناوگان این شهر، 50 درصد فرسوده است و نیاز به تعویض دارد که با توجه به وضعیت موجود این امر امکانپذیر نیست.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد عمر ناوگان اتوبوسی فرسوده بجنورد در بخش خصوصی را 11 تا 12 سال ذکر کرد و گفت: عمر مفید ناوگان دولتی نیز در حدود 9 سال است که در سن فرسودگی قرار دارد.
35 تا 40 هزار مسافر روزانه توسط ناوگان اتوبوسی شهر بجنورد جابه جا می شوند.
شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.