محسن رعنایی روز پنجشنبه در بازدید از ایرنای مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: بیمه شده ها مواظب باشند افرادی در قالب شرکت هایی از عنوان بیمه سلامت سو استفاده می کنند و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند، این شرکت ها تنها به دنبال سودجویی هستند در حالیکه هیچ گونه خدمات ارائه نخواهند داد.
وی افزود: برخی از این شرکت ها و یا افراد با بیمه شده ها تماس می گیرند و می گویند که در قبال دریافت وجه نقدی از آنان خدماتی از قبیل تامین دارو های کمیاب و گران قیمت، خدمات دندان پزشکی و سایر موارد را تامین می کنند، این افراد بعد از دریافت وجه نقد از بیمه شده ها دیگر پاسخگو نیستند.
وی اظهار داشت: بیمه‌شده ها مراقب سوء استفاده کننده ها از نام بیمه سلامت باشند، بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی برای پوشش بیمه‌ای با شهروندان برقرار نمی‌کند.
رعنایی به شماره 1666 اشاره ای کرد و افزود: در کل کشور بیمه شده ها می توانند با این شماره تماس بگیرند.
وی اظهار داشت: این شماره کشوری است و در استان نیز شش نفر از همکاران اداره کل خراسان شمالی پاسخگو خواهند بود.
وی افزود: هم اکنون هر هفته در روز دوشنبه از ساعت 10 تا 11 تمام مدیران کل استان ها، معاونان و مدیران ستادی سازمان برنامه ای نخواهند گذاشت و این فرصت را برای پاسخ به سوال بیمه شده ها اختصاص داده اند.
وی از تمامی بیمه شده ها و شهروندان خواست تا اگر سوال و یا مشکلی دارند در تمام طول هفته با این شماره تماس بگیرند تا کارشناسان پاسخگو باشند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: اگر شهروندان و یا بیمه شده ها تماس هایی از سوی شرکت ها و یا برخی از افراد در خصوص دریافت خدمات دریافت کرده اند با این اداره کل و شماره تماس در نظر گرفته شده در میان بگذارند تا راهنمایی شوند و قبل از مطلع شدن هیچ اقدامی انجام ندهند که غیر قابل جبران است.
رعنایی اظهار داشت: متاسفانه برخی از این افراد سود جو دفترچه های بیماران خاص را با تقلب از آنان گرفته اند و حتی اقدام به خرید دارو نیز کرده اند این در حالی است که بیمار از آن مطلع نبوده است.
وی افزود: در برخی از استان ها متاسفانه بیماران خاص دچار مشکل شده اند چرا که هم اکنون نمی توانند داروی خود را دریافت کنند زیرا افراد سودجو قبلا اقدام به خرید کرده اند.
وی با بیان اینکه مردم فریب این دروغ‌ها را نخورند اظهار داشت: هرگونه سوء ‌استفاده از نام و اعتبار نهادهای دولتی به هر شکل توسط اشخاص مختلف از عناوین مجرمانه محسوب می‌شود و حق تعقیب و پیگیری قانونی از طریق مراجع قانونی وجود دارد.
وی از تمامی بیمه شده ها خواست با احتیاط عمل کنند و گفت: از سوی اداره کل بیمه سلامت هیچ تماس تلفنی با شهروندان گرفته نمی شود.
رعنایی اظهار داشت: با تمامی انجمن های بیماران خاص در استان در این خصوص صحبت کرده ایم تا بیمه شده های زیر مجموعه خود را در این خصوص اطلاع رسانی کنند.
این مسئول خراسان شمالی گفت: تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان را 463 نفر اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه هر بیمار خاص سالانه 150 میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد افزود: برای بیماران خاص استان نیز پارسال 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که این امر وظیفه سازمان است و تلاش خواهیم کرد تا خدمات مطلوب تری نیز به این قشر ارائه دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه افزون بر 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.