روح الله عظیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دلیل کاهش تولید زباله در سال جاری را نیز در استقبال شهروندان از طرح تفکیک زباله و فرهنگ سازی صورت گرفته دانست.
وی گفت: هنوز تا عدد مورد نظر در میزان تولید فاصله زیادی داریم ولی استقبال مردم نشان دهنده تایید این طرح است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اظهار داشت: تاکنون خانواده های بسیاری برای تحویل زباله های خشک خود از این سازمان اشتراک گرفته اند.
وی در ادامه گفت: احداث دفنگاه جدید زباله در محل جدید واقع در کیلومتر 36 جاده بجنورد به گیفان از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد افزود: هم اکنون سه کیلومتر از عملیات راه سازی این محور انجام شده و منتظر اختصاص قیر برای آسفالت این مسیر هستیم.
وی افزود: همچنین یک سلول دفن زباله نیز در محل احداث شده است.
عظیمی با اشاره به هزینه کرد 10 میلیارد ریال برای احداث این پروژه تاکنون، گفت: احداث کامل آن با امکانات خط کودفاین، سایت پردازش و تصفیه شیرآبه نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی یادآور شد: این در حالی است که در سال جاری حتی یک ریال اعتبار برای این پروژه از سوی سازمان شهرداری های کشور اختصاص داده نشده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد اظهار داشت: هم اینک زباله های شهر بجنورد در محل سابق واقع در ارتفاعات کوه باباموسی دفن می شود.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.