علی قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های بازآفرینی شهری با هدف کمک به بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در دستور کار است که می تواند به رونق صنعت ساخت و ساز کمک کند.
نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس اظهار داشت: سهم خراسان شمالی از اعتبارات طرح بازآفرینی شهری، 430 میلیارد ریال است.
وی با تاکید بر تاثیر رونق ساخت و ساز در رشد اقتصادی گفت: بیش از 100 شغل با صنعت ساخت و ساز مرتبط است و خروج این بخش از رکود می تواند به رونق اقتصادی جامعه منجر شود.
قربانی افزود: 40 درصد از طرح های عمرانی کشور در حوزه راه و شهرسازی اجرا می شود و بر این اساس، این وزارتخانه نقشی موثر در توسعه کشور دارد.
وی گفت: توجه به رونق مسکن و برنامه ریزی برای سوق دادن نقدینگی ها به مسکن و ساخت و ساز از مهم ترین مواردی است که باید در راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.
وی در باره تاثیرگذاری پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن گفت: امسال افزایش قیمت ارز و مصالح ساختمانی و گرانی ها سبب شد تا هزینه های تولید مسکن بالا رود از این رو نیاز است سقف تسهیلات بیشتر شود تا توان مردم در ساخت مسکن افزایش یابد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: البته افزایش سقف تسهیلات، افزایش میزان اقساط را در پی دارد و مردم با مشکل بازپرداخت اقساط روبه رو می شوند.
وی افزود: اگر با کمک دولت، سود تسهیلات مسکن کاهش یابد، بازپرداخت تسهیلات برای مردم، حتی در صورت افزایش سقف وام آسانتر خواهد بود.
قربانی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی و هوایی گفت: البته دولت برای نوسازی ناوگان هوایی، اقداماتی انجام داده است.
نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس بر برنامه ریزی برای کنترل تورم تاکید کرد و گفت: وزیر اقتصاد و دارایی با هماهنگی و همراهی بانک مرکزی می تواند برای ثبات ارز در کشور و جلوگیری از تورم و گرانی اقدام و وضعیت اقتصادی را سامان دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: باید سیاست پولی و بانکی در کشور منظم و منضبط باشد تا منجر به افزایش نقدینگی نشده و تورم کنترل شود.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.