به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: رهبر انقلاب، هفته گذشته موضوع مهم شفافیت در کارها را مطرح و تاکید کردند مسئولان در کارها شفاف باشند.
امام جمعه بجنورد افزود: مسئولان باید در تمام مسائل، جز موارد کلان امنیتی، مردم را در جریان امور جاری و اداری کشور قرار دهند تا مردم بدانند در کشور چه می گذرد.
وی اضافه کرد: مردم باید بدانند اگر ارز گران شد علت، ریشه و عامل آن چیست و اگر قانونی تصویب شده که به مصلحت نبوده، چه کسانی به آن رای داده اند.
وی با اشاره به حساس بودن فعالیت های وزارت امور خارجه گفت: در وزارت خارجه ارتباط ها و رفت و آمدها باید شفاف باشد و مردم بدانند رفتن به کشورهای خارج با پول دولت چه لزومی داشت و این سفرها چه گرهی از کار مردم باز می کند.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه برخی قوانین برای مردم دست و پا گیر است گفت: نمایندگان اگر می بینند که قانونی ناقص و یا دست و پا گیر است، شفاف حرف بزنند و قانون را اصلاح کنند.
وی با تاکید بر اینکه در لبیک به رهبری، باید شفافیت را از امروز آغاز کرد، گفت: مسئولان می توانند از تریبون نماز جمعه برای شفاف سازی فعالیت های خود استفاده کرده و قبل از خطبه های نماز جمعه، گزارش داده و مردم را در جریان کارها گذارده و نقص ها و قوت ها را بگویند.
وی درباره اظهار نظرها در باره غصبی بودن زمین مصلای بجنورد گفت: عده ای گاهی درباره مصلی حرف و حدیث هایی می گویند که مکان آن غصبی است اما شفاف بگویم که کلنگ ساخت این مصلی را فردی مجتهد یعنی آیت الله مهمان نواز، بر زمین زده و چندین سال در همین مکان نماز برپای داشته اند.
امام جمعه بجنورد گفت: البته یک نفر مدعی بخشی از زمین مصلی بود که تمام پول زمین به وی پرداخت شد و اکنون در این چند سال، هیچ مدعی دیگری به سراغ ما نیامده است.
وی غصبی خواندن زمین مصلی را سمپاشی علیه نماز جمعه خواند و گفت: با این حرف ها و سمپاشی ها، ذهن مردم را خراب نکنید، اگر نمی خواهید در نماز جمعه شرکت کنید، در این باره سمپاسی نکنید، مکان مصلی غصبی نیست و اگر کسی سندی دارد که مصلی غصبی است بگوید و یا بنویسد تا پاسخ بگیرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین، جهاد فرهنگی در مقابل توفان تبلیغات دشمن است، همانگونه که کاروان اربعین نخست، نگذاشت خون امام حسین(ع) بی ثمر شود، امروز هم پیام اربعین مقابله در برابر توفان تبلیغات دشمن است.
امام جمعه بجنورد گفت: این راهپیمایی همه توطئه ها و تبلیغات دشمن را نقش بر آب می کند و این حضور که پس از 1400 سال پرشور، ادامه دارد، نشانه حقانیت و اخلاص سیدالشهدا(ع) است.
وی گفت: اربعین فرهنگ تداوم راه شهدا، تمرین تمدن ظهور و بسترساز تمدن جهانی اسلام است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.