دکتر بابک سلحشور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت یک مرد و یک زن به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که در مدت مشابه پارسال 12 نفر شامل یک زن و 11 مرد بود.
وی افزود: پزشکی قانونی تنها مرجع تایید مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تنها با رعایت چند نکته کلیدی و ساده توسط شهروندان از مرگ و میر با گاز منواکسید کربن جلوگیری می شود.
وی با اشاره به شروع فصل سرما و شیوع مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی اظهار داشت: رسانه ها و بویژه صدا و سیما در خصوص مرگ خاموش بیشتر اطلاع رسانی داشته باشند و رعایت نکات ایمنی را در جامعه ترویج دهند.
سلحشور اظهار داشت: برخی از شهروندان از وسایل گرمایی غیر استاندارد استفاده می کنند و یا اینکه فضای اتاق کوچک است که باعث ایجاد مسومیت خواهد شد.
وی افزود: در واحدهای مسکونی که از وسایل گرمایی استاندارد از جمله شوفاژ و سایر موارد استفاده می شود بحث گاز گرفتکی در بحث مسمومیت با گاز منو اکسید کربن کم تر رخ می دهد.
وی با بیان اینکه این گونه مرگ قابل پیشگیری است اظهار داشت: شهروندان باید نکات ایمنی را بیشتر مد نظر داشته باشند و همچنین نسبت به وسایل گاز سوز خود اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از شهروندان که در واحد های تجاری و یا کارگاه های کوچک مشغول به کار هستند وسایل گرمایی آنان خروجی دودکش ندارد بلکه لوله بخاری را داخل آب می گذارند که این امر بسیار اشتباه است زیرا که باعث سوخت ناقص و مسومیت آنان خواهد شد.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای استان خراسان شمالی 100 درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاها 97 درصد است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.