به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل حبیب یزدان پناه بر گسترش حمایت‌های سازمان از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با فرمانداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان‌ها و در راستای اجرایی کردن ماده 27 قانون الحاق (برخی از مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و واگذاری پروژه‌های طرح تملک دارایی سرمایه‌ای) اولین فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و طرح‌های تملک دارایی سرمایه از سوی این اداره کل منتشر شد.
یزدان پناه گفت: پروژه‌های متعدد مربوط به زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی در مناطق و روستاهای هدف گردشگری در این مرحله به بخش خصوصی واگذار می شود تا با تکمیل و توسعه این تاسیسات مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: گردشگری به‌رغم نیاز به سرمایه‌گذاری اندک ارزآور بوده، بخش‌های گوناگون اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد و درآمد کسب‌ و کارهای کوچک را افزایش می‌دهد و بهترین راه برای رونق اقتصاد مردمی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.