پولاد نجاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقوع سیلاب در کل مناطق این بخش گزارش شده که اکنون راه ارتباطی 15 روستا به دلیل رسوب گذاری های سطح جاده همچنان قطع است.
وی افزود: راه ارتباطی هفت روستای دیگر نیز که بین «بچه دره» و «اشتوت» قرار دارند به علت تخریب پل جاده اصلی، مسدود است.
وی با بیان اینکه این روستاها در انتهای منطقه جرگلان قرار دارند، افزود: هم اکنون راه این روستاها به طور کامل بسته است و تردد در این مسیرها امکانپذیر نیست.
بخشدار جرگلان گفت: راه ارتباطی روستاهایی که سیل در جاده آن رسوب گذاری کرده، پس از فروکش کردن سیل با انجام عملیات راهداری بازگشایی خواهد شد.
وی افزود: 80 کیلومتر از مسیر اصلی جاده بخش جرگلان بر اثر جاری شدن سیل رسوب گرفته که هم اکنون راهداران مشغول پاکسازی سطح این جاده هستند.

*مدارس چهار روستای جرگلان تعطیل شد
بخشدار جرگلان با اشاره به تعطیلی مدارس چهار روستای این بخش، گفت: به علت جاری شدن سیل و سختی تردد، مدارس روستاهای مرزی بهار، قره قانلو، قوری دره و ابریشم، تعطیل اعلام شد.
نجاهی گفت: وقوع سیلاب به بخش کشاورزی این بخش نیز خساراتی وارد آورده است و همچنین تعداد معدودی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شده است.
جرگلان از بخش‌های شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است که مرکز آن روستای یکه سعود پایین است.
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.