علی زرافشان روز دوشنبه در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم کشور در مشهد، افزود: توسعه و افزایش اقدامات و فعالیت های آزمایشگاهی در مدارس با تکیه بر فعالیت های گروهی مورد توجه است.
وی با اشاره به این که یادگیری عمیق دروس آزمایشگاهی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است، گفت: راه اندازی مجدد دروس تجربی آزمایشگاهی در مقطع متوسطه دوم، باعث رشد و بالندگی بیش از پیش دانش آموزان شده و این اتفاق در نهایت به ایجاد فضای نشاط علمی در بین این قشر منجر خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تشویق به فعالیت گروهی و دوری از رقابت های فردی یکی از مزیت های برگزاری رقابت هایی از این دست است.
زرافشان ادامه داد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس باید دانش آموز را برای یک زندگی پاک و حیات طیبه آماده کند و تجربه کردن، اصلاح مسیرهای علمی در دروس و یادگیری این مهارت ها در نهایت می تواند یاری گر افراد در زندگی شخصی هم باشد.
شانزدهمین دوره مسابقات کشوری آزمایشگاهی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری از روز سوم شهریور با شرکت 196 دانش آموز در مشهد آغاز شد.
این دوره از رقابت ها در 2 پایه یازدهم و دوازدهم با تاکید بر دروس آزمایشگاه علوم تجربی و برای نخستین بار در 2 بخش حضوری و غیرحضوری اجرا شد که دانش آموزان منتخب استان ها در قالب تیم های سه نفره به رقابت پرداختند.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.