غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در مشهد افزود: در شرایطی که فشارهای بیرونی بیشتر می شود باید تسهیلات بیشتری برای بخش تولید داخلی در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی افزایش اعتماد تولیدکنندگان به تصمیمات دولت، موضوع بسیار مهمی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تصمیم های با عجله و بدون کارشناسی اثرات منفی دارد لذا بهتر است تصمیم در زمینه شرایط اقتصادی کنونی دقیق و به صورت کارشناسی شده گرفته شود.
شافعی از امضای تفاهم نامه جدید همکاری بین وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران خبر داد و افزود: بخش زیادی از این تفاهم نامه مربوط به امور اتاق های بازرگانی استانهاست که امید است ارتباط بین وزارت کشور و اعضای اتاق را نزدیکتر کند.
وی اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته با رئیس سازمان امور مالیاتی، تجدید نظر در سهم مالیات استان خراسان رضوی مطرح و مقرر شد یکی از معاونین این سازمان به مشهد سفر کند و این موضوع با حضور مسئولان استانی مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با موافقت رئیس سازمان امور مالیاتی، حساب های مالیاتی واحدهای بزرگ تولیدی خراسان رضوی به این استان منتقل می شود.
شافعی افزود: با موافقت دولت و تصویب شورای پول و اعتبار، واردکنندگان ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید نیز از پرداخت مابه التفاوت مربوط به تامین ارز معاف شدند.
وی اظهار داشت: نقدینگی واحدهای تولیدی پس از تامین ارز برای مواد اولیه آنها نسبت به قبل سه برابر شده که این امر بر قیمت تمام شده تولید اثرگذار است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: معاون اول رئیس جمهوری نیز اتاق بازرگانی را موظف کرد پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهد که 21 بند در زمینه نقدینگی و کنترل آن در بخش تولید از سوی این اتاق ارائه شده است.

* 9200 میلیارد تومان معافیت مالیاتی برای صنایع
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این نهاد بیشترین همکاری در زمینه تخفیفات مالیاتی را با صنایع داشته به طوری که طی چهار سال گذشته 92 میلیارد ریال معافیت مالیاتی برای صنایع اعمال شده است.
یحیی یعقوب نژاد افزود: وصول درآمدهای مالیاتی پارسال در کشور 97 درصد و در استان خراسان رضوی 89 درصد بود که این رقم طی چهار ماه امسال در کشور 87 درصد و در این استان 77 درصد گزارش شده است و خراسان رضوی رتبه 29 را در بین 33 اداره کل امور مالیاتی کشور داشته است.
وی اظهار داشت: با این حال خراسان رضوی امسال در زمینه رسیدگی منطقی به پرونده های مالیاتی و ارجاع آن به مرکز رتبه اول کشور را به دست آورد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان قطب تولید رب گوجه فرنگی است و فصل تابستان بهترین زمان برای تولید و رونق این بخش است.
حسن حسینی افزود: با این حال واحدهای تولیدی رب گوجه فرنگی در خراسان رضوی با کمبود ورق آلومینیمی برای تولید قوطی رب مواجهند که امید است سهمیه خاصی از این نوع ورق برای این استان در نظر گرفته شود.
در این نشست، مباحث مالیاتی انجمن مهندسان مشاور و انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد مطالبات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به جای پیمانکار از کارفرما گرفته شود.
در این نشست همچنین تفاهم نامه ای بین اداره کل استاندارد و اداره کل دامپزشکی در زمینه نمونه برداری از واردات خوراک دام، طیور و آبزیان مورد نیاز واحدهای تولیدی به امضا رسید.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.