حسین شرافتی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات به جوانان جویای کار و افراد واجد شرایط در قالب طرحهایی چون ایجاد واحد تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین اختصاص یافت و برای 361 نفر اشتغال ایجاد کرد.
وی ادامه داد: پارسال نیز 15 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی همچون فرت بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی به متقاضیان تایبادی پرداخت که 95 درصد آن در قالب 94 طرح جذب و منجر به اشتغال 300 نفر شد.
فرماندار تایباد گفت: پارسال ایجاد سه هزار و 309 نفر اشتغال به این شهرستان تکلیف شده بود که تا پایان سال 52 درصد آن به میزان هزار و 722 نفر محقق شد. این تعهد امسال هزار و 542 نفر تعیین شده است.
وی اظهار کرد: هم اینک 919 طرح با اعتباری افزون بر 855 میلیارد ریال در حوزه های مختلف در این شهرستان در حال بررسی است.
وی 30 هزار و 22 نفر از جمعیت تایباد را شاغل اعلام و بیان کرد: 87 هزار و 652 نفر از جمعیت این شهرستان مرزی بالای 10 سال دارند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه های مختلف و بازار کار هستند.
شرافتی راد گفت: 80 درصد جمعیت تایباد به کار کشاورزی و دامپروری مشغولند و همجواری شهرستان با افغانستان فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی و بستری برای صدور انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور است.
وی همچنین از اختصاص 380 میلیارد ریال اعتبار در قالب اشتغال فراگیر به تایباد خبر داد و افزود: بیشترین اعتبار اختصاص یافته به شهرستان در حوزه مشاغل خانگی است که مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی است.
مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.