سید مصطفی آذرکیش روز پنجشنبه در حاشیه مراسم پایانی 'نخستین باشگاه کارآفرینی و کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و یکصد هنرستان در کشور وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 400 هنرستان کار و دانش و 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای است.
وی با بیان اینکه 640 هزار هنرجو در این هنرستانها تحصیل می کنند اظهار داشت: 350 هزار هنرجو در 160 رشته کار و دانش و 290 هزار دانش آموز در 43 رشته فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
وی گفت: دولت مشوق های مختلف برای دانش آموختگان رشته های کار و دانش در نظر گرفته است تا بعد از پایان تحصیلات بتوانند وارد بازار کار شوند.
آذرکیش افزود: انعطاف در رشته های کار و دانش این امکان را می دهد که همه آموزشها و مهارتها به روز باشد. وی اظهار داشت: برای تجهیز امکانات هنرستانها و به روز رسانی آنها در سال گذشته 520 میلیارد ریال تخصیص یافت.
وی گفت: کارآفرینی در آموزش و پرورش بطور جدی در حال پیگیری است که اضافه شدن درس کار و فناوری به دروس ابتدایی و درس کارآفرینی به دروس دبیرستانها و رشته های نظری در این راستاست.
نخستین باشگاه کارآفرینی و کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی از ششم مرداد با حضور 45 دانش آموز نوجوان دختر و 45 دانش آموز پسر منتخب استان در مشهد آغاز شد.
دانش آموزان مزبور طی یک هفته در کارگاههای آموزشی مرتبط با موضوع کارآفرینی شرکت کردند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.