غلامعلی صادقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر در باغ وحش مشهد و کشف پوست 10 قلاده ببر و یوزپلنگ افزود: با توجه به گزارش سازمانهای مردم نهاد و دیده بانان پیشگیری از وجود برخی تخلفات در باغ وحش مشهد، دستگاه قضایی به موضوع ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: پس از بررسی، برخی تخلفات و جرایم مشاهده شد و هم اینک پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است. اتفاقات اخیر در باغ وحش مشهد ناشی از فقدان نظارت دستگاههای متولی است. نبود امکانات بهداشتی و رسیدگی مناسب به وضع حیوانات می تواند سلامت بازدیدکنندگان را نیز به خطر اندازد اما در هر حال تعطیلی مجموعه تنها راهکار این مشکل نیست.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: موافق تعطیلی هیچ مکان تفریحی و گردشگردی در مشهد نیستیم اما در جایی که احساس شود سلامت مردم به مخاطره افتاده بر اساس وظیفه قانونی مدعی العموم با دستگاههای خاطی برخورد می شود.
وی به تعطیلی کوهستان پارک شادی مشهد در سالهای گذشته اشاره و بیان کرد: چند سال پیش به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات بازی در کوهستان پارک و برخی مسائل دیگر، این مکان تعطیل شد و سالها است که به همین منوال باقی مانده است.
صادقی افزود: به دلیل ضعف در نظارت، اصلاح وضعیت تجهیزات و رفع سایر موضوعات یکی از مکانهای تفریح سالم شهر تعطیل شد. با تعطیلی مکانهای تفریح و شادی سالم بخاطر نبود مدیریت درست، هیجانات به سمت و سوی برخی تفریحات کاذب و آسیب زا برای خانواده و جامعه سوق پیدا می کند.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه خراسان رضوی در ادامه این نشست مطبوعاتی همچنین گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد نیز از جاذبه های گردشگری برای شهروندان است و با توجه به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال مبنی بر استفاده جاده کمربندی جنوبی برای فضای سبز و مکانی تفریحی این فرصت برای شهرداری مشهد ایجاد شد تا از ظرفیت و زیرساختهای آن برای ایجاد یک پارک جنگلی بزرگ با قرارگیری پیست دوچرخه سواری، تله کابین و شهربازی استفاده کند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.